Diferencies ente revisiones de «Salvador Allende»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Preferencia
Llinia 129:
Allende removió a Tohá del Ministeriu del Interior, pero lu colocó inmediatamente na cartera de Defensa, nun actu que sinterpretó como de provocación hacia'l Congresu, aunque llegalmente inobxetable. Entamó d'esta manera l'alianza DC-PN pa oponese al gobiernu de la Unidad Popular, realizando multitudinaries manifestaciones refugando la política del Gobiernu, que daríen pasu a verdaderes batalles ente los manifestantes y grupos de izquierda.
 
Nel aspectu llegal, la DC y la derecha aprobaron una reforma constitucional, que definió les tres árees clave de la economía y colocó torgues al plan estatizador de la Unidad Popular, dexando ensin efectu les nacionalizaciones efectuaes con anterioridá al filu de la llei. El presidente veta'l proyectuproyeutu, y la insistencia de la cámara por aprobalu crea un conflictu llegal que se desarrolla durante tol gobiernu d'Allende.
 
La violencia política espárdese. El [[Movimiento de Izquierda Revolucionaria]] (MIR) intensificó les sos actividaes terroristes, y el PS (Partido Socialista de Chile) elixó como directiva al ala más radical del socialismu, dirixida pol senador [[Carlos Altamirano]]. Los dos grupos desconfiaben de la vía pacífica d'Allende y seguíen las enseñances del [[Ernesto Guevara|Che Guevara]] sobre la llucha subversiva.
Llinia 163:
En marzu de 1973 tuvieron llugar les eleiciones parlamentaries. La oposición, amestada na CODE (Confederación de la Democracia) naguaba por obtener dos tercios del Congresu. Si lo algamaba, podría emitir una acusación constitucional contra Allende y destituilu de la presidencia. Pero la UP algamó'l 43,3% de los votos y la CODE el 55%.
 
Allende, buscando una solución a la crisis, intentó un acercamientu cola DC. El primer intentu foi col proyectuproyeutu de reforma constitucional Hamilton-Fuentealba que foi vetáu pol Executivu. Enantes de que'l Parlamentu respondiese al vetu, tuvieron llugar una riestra de conversaciones ente'l Gobiernu y la DC pa facer aprobar la reforma, de tal forma que'l trespasu de les empreses al «área social» de la economía, fuera lleal y pacíficu. La piedra de tope yera qu'habría que devolver les empreses tomaes illegalmente o de forma llegalmente duldosa.
 
L'acuerdu nun se concretó debido a la oposición del PS, pol contrario, el Partíu Comunista, trabayó pol entendimientu.
Llinia 172:
Pero nesos mesmos instantes críticos, Carlos Altamirano, secretariu xeneral del PS, dicía: «El golpe nun se combate con diálogos, aplástase cola fuerza del pueblu».
 
Esto alimentó a los golpistes. La violencia tornóse cada vez más intensa, averándose a la barrera de los 100 muertos por violencia política durante'l gobiernu d'Allende. Un nuevu focu de violencia se creó ente'l estudiantáu pol proyectuproyeutu de la Escuela Nacional Unificada (ENU), que pretendía pasar d'una educación basada nos valores del capitalismu a una con valores del «home nuevu» del socialism. La FEUC (Federación de Estudiantes de la Universidad Católica) llamó a defender la llibertá educacional contra l'«instrumentu de concientización política del marxismu». La Feses (Federación de Estudiantes Secundarios) dixebróse ente los que sofitaben la ENU, y los que la refugaben. Finalmente el proyectuproyeutu foi retardáu a pidimientu del cardenal.
 
El [[11 de xun u]]'l Congresu aprobó la reforma constitucional por 106 votos, que volvió inexpropiables los predios inferiores a 40 hectaries y dio garantíes a los comerciantes y transportistes. Allende negóse a promulgar tola reforma, y solo publicó la que nun tien grandes diferencies la DC cola UP. Basóse na facultá que tien el presidente de vetar una Llei, y ésta debe ser aprobada por 2/3 de los votos pa sobrepasar el vetu. La oposición consideró esti actu inconstitucional, y la Contraloría Xeneral de la República dio-y la razón. Agora Allende púsose nel filu de la llei, (fuera d'ella, según l'apreciación de la oposición), al ignorar les facultaes de la Contraloría y del poder Llexislativu.