Diferencies ente revisiones de «Dewan Negara»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Preferencia
Llinia 55:
El '''Dewan Negara''' ([[Idioma malayu|malayu]] para: ''Senáu'', lliteralmente ''Cámara de la Nación'') ye la [[cámara alta]] del [[Parllamentu de Malasia]]. Consta de 70 senadores de los cualos 26 son escoyíos poles asamblees lexislatives estatales, con dos senadores per cada estáu, ente que los otros 44 son nomaos pol [[Yang di-Pertuan Agong]] (Rei), incluyíos cuatro que son nomaos pa representar a los territorios federales.
 
El Dewan Negara polo xeneral revisa la lexislación que foi aprobada pola [[cámara baxa]], el [[Dewan Rakyat]]. Polo xeneral, tolos proyeutos de llei tienen de ser aprobaos tantu por Dewan Rakyat como por Dewan Negara (el Senáu), primero que sían unviaos al Rei pa la so aprobación real. Sicasí, si'l Dewan Negara refuga un proyectuproyeutu de llei, solo puede retrasar el pasu del proyectuproyeutu de llei por un máximu d'un añu antes d'unvialo al Rei, una restricción similar a la que s'aplica a la [[Cámara de los Lores]] nel [[Reinu Xuníu]]. Al igual qu'el Dewan Rakyat, el Dewan Negara axuntar nes Cámares del Parllamentu de Malasia en [[Kuala Lumpur]].
 
Originalmente, el Dewan Negara taba destináu a actuar como un control del Dewan Rakyat y representar los intereses de los diversos estaos, en función del papel desempeñáu pol so [[Senáu de los Estaos Xuníos|contraparte]] nos [[Estaos Xuníos]]. Sicasí, la constitución orixinal, que prevía la mayoría d'el senadores escoyíos polos estaos, foi modificada por que la gran mayoría d'el senadores sía nomada pol Rei, lo que teóricamente apurre una vía pa una reconsideración aveseda, relativamente apolítica de los proyeutos de llei, más similares al papel de la Cámara de los Lores británica.
 
== Poderes y restricciones ==
El Dewan Negara puede empecipiar una lexislación, sacante n'asuntos financieros y fiscales, una regulación directamente sacada del [[sistema de Westminster]]. Tamién puede modificar la lexislación, siempres que nun trate asuntos financieros. Cualquier lexislación propuesta ten de ser aprobada primero por Dewan Rakyat. Depués preséntase al Dewan Negara en tres lectura. Na primera, el proponente de la lexislación presentar a l'asamblea. Na segunda, el proyectuproyeutu de llei s'alderique. Na tercera, realízase una votación yá sía p'aprobar o refugar el proyectuproyeutu de llei. El Dewan Negara nun puede refugar formalmente les factures; solo déxase retrasar la so aprobación per un mes o hasta un añu so ciertes circunstancies. Dempués de que la lexislación pasó o'l períodu riquíu concluyó, la lexislación presentar al rei pal asentimientu real. Si'l rei nun robla la llei o trescurren 30 díes ensin el consentimientu real, el proyectuproyeutu de llei devolver al Parllamentu con una llista de cambeos suxuríos. El proyectuproyeutu de llei tien de ser aprobáu nuevamente por dambes cámares del Parllamentu. Si'l Rei entá nun concede l'asentimientu real 30 díes dempués de que se-y presenta nuevamente, el proyectuproyeutu de llei conviértese automáticamente en llei. Sicasí, nun surte efectu hasta que se publicar na Gaceta del Gobiernu.<ref>Shuid & Yunus, p. 34.</ref>
 
Anque los miembros del Parllamentu suelen tener inmunidá llegal no que fai a la llibertá de discutiniu, una riegla de mordaza prohibe l'alderique sobre ciertos artículos de la Constitución, como la condición del [[Bahasa Malasia]] como idioma nacional y los privilexos de los bumiputra nel artículu 153.<ref>Means, Gordon P. (1991). ''Malaysian Politics: The Second Generation'', pp. 14, 15. Oxford University Press. {{ISBN|0-19-588988-6}}.</ref>