Diferencies ente revisiones de «Inxeniería militar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"llínea" +"llinia"
m Preferencia
Llinia 69:
Una vegada alcordaos los términos y condiciones, el [[13 de xineru]] de [[1710]] el rei d'España nomó por Real Decretu al xeneral flamencu ''Inxenieru Xeneral de tolos Reales Exércitos, Places y Fortificaciones de tolos reinos provincies y Estaos de S.M'', el Real Decretu especificaba que se-y daben
 
{{cita|... toles honres y execuciones que vos pertenecen por razón de dichu puestu, que conferívos por qu'atendáis a toles funciones que s'ufiertar d'esti cargu, tantu nos mios exércitos como nos sitios de places, ciudaes, villes, puertos de mar y de tierra, presidios castiellos y bombardeos, formar llinies de circunvalación y contravalación, cuando fuera necesariu; señalar y ordenar les trincheres, bateríes y demás obres que vais topar convenir p'amenorgalos a la nuesa obediencia, como asina mesmu faer y ordenar les disposiciones pa les defenses, cuando'l casu riquir, corriendo pola vuesa dirección toles fortificaciones que se facer nes sos plantes y proyectosproyeutos pa faer nueves places, camudar o añedir fortificaciones a les antigües, escastar y desfaer les inútiles por que Yo pueda faer xuiciu d'elles y davos les ordes que convinieren a El mio serviciu y por que na so consecuencia faigáis o mandéis faer los axustes y precios d'elles, pa mayor bien y ventaya d'El mio serviciu; y a esti fin encárgovos y mandu que faigáis exame de los inxenieros que se presentar pa entrar n'El mio serviciu y exercer esti empléu, dándo-yos los testimonios según el so méritu ya intelixencia nesti arte, por que sepan executar les obres na forma y realidá que rique dichu arte y fábrica d'elles...
|}}
 
Llinia 76:
Indicaba que teníen de tener les categoríes d'Inxenieru Director, Inxenieru Segundu ya Inxenieru Ordinariu y asina mesmu proponía que toos ellos tuvieren asimilación militar, pos «''... Amás de qu'esisten yá na Artillería, los Inxenieros precisen los graos, tantu pa dar considerancia a les funciones del so empléu, como p'adelantrase, nun siendo razón qu'ésti xéneru d'oficiales que trabayen más y tán más espuestos a los peligros de la guerra que cualesquier otros, topar ensin ellos...''»
 
El [[27 de xunetu]], Verboom foi mancáu y fechu prisioneru na [[batalla de Almenara]], siendo conducíu a [[Barcelona]]. Mientres el tiempu que permaneció nesta ciudá completó y dio forma definitiva al proyectuproyeutu d'organización del [[Real Cuerpu d'Inxenieros]].
 
===== Creación del Cuerpu d'Inxenieros =====
[[Archivu:Emblem of the Spanish Military Engineers.svg|thumb|right|Emblema de l'Arma d'Inxenieros del Exércitu de Tierra Español.]]
[[Archivu:Alcalá de Henares (30-11-1816) Reglamento Cuerpo de Ingenieros.png |miniaturadeimagen| Reglamentu del Cuerpu d'Inxenieros en Alcalá de Henares (1816).]]
El [[17 d'abril]] de [[1711]], el rei [[Felipe V d'España|Felipe V]] aprobó en Real Decretu, expedíu en [[Zaragoza]], el proyectuproyeutu presentáu por Jorge Prósperu de Verboom, quedando constituyíu'l Cuerpu d'Inxenieros, siendo l'antecedente de la que sería Arma d'Inxenieros.
 
El personal que tenía Verboom pa desempeñar la dirección del Cuerpu amenorgar a un Secretariu, cargu que consta foi desempeñáu pol so fíu Isidro, y dos Designadores. Con esti pequenu equipu, y ensin abandonar les campañes militares, llevó alantre la organización de los Inxenieros Militares. Estableciéronse les siguientes categoríes:
Llinia 94:
La primer acción militar de "tropes d'inxenieros" fora de la metrópoli producir en tomar de [[Mesina]] ([[1718]]) onde, al mandu del propiu Verboom, emplégase una compañía de sesenta minador y cincuenta inxenieros.
 
Créanse les circunscripciones provinciales d'inxenieros, na península y en ultramar, empezar a disponer de datos fiables sobre'l personal disponible y la so cualificación y entámense los primeros proyectosproyeutos.
 
Verboom, cola so esperiencia de [[Bruxeles]], tamién entama la forma d'ingresar nel Cuerpu y la formación de los futuros inxenieros; había inxenieros con gran esperiencia en campañes, otros aprendíen nos sitios. Con unos podíase cuntar en ultramar, otros namái nel so país. Por ello, pa unificar formación y doctrina, criterios y llealtaes, l'Inxenieru Xeneral empeñó'l so esfuerzu na reactivación de la [[Real Academia Militar de Matemátiques y Fortificación]] de Barcelona.