Diferencies ente revisiones de «Marshall McLuhan»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
Llinia 16:
 
== Pensamientu ==
Mientres los años na Universidá de Saint Louis (1937-1944), McLuhan trabayó evidentemente en dos ambiciosos proyectosproyeutos: el so disertación doctoral y el so manuscritu que sería publicáu en 1951 como'l llibru de ''The Mechanical Bride'', qu'incluyía namái una seleición representativa de los materiales que McLuhan preparara pa él.
 
El doctoráu de la Universidá de Cambridge, llográu en 1943, revisa la so disertación sobre la hestoria de les artes verbales (gramática, dialéctica, lóxica y retórica). McLuhan delles vegaes utiliza'l conceutu en llatín de trivium pa destacar un orde sistemáticu de la visión de ciertos periodos de la hestoria cultural d'Occidente. Suxure que la Edá Media, por casu, caracterizar en gran midida pol énfasis nel estudiu de la lóxica. La clave que llevó a la Renacencia nun foi'l redescubrimientu de testos antiguos, sinón más bien l'anovada importancia que se-y dio a la retórica y al llinguaxe percima del estudiu de la lóxica. Esti cambéu realizáu na Renacencia humanista foi un cambéu na énfasis dáu non totalmente a la eliminación del arte verbal. La Edá Moderna caracterizar pol resurdimientu de la gramática como la so tema más sobresaliente.
Llinia 62:
# L'estáu tribal. Ye un periodu que nun ta acomuñáu con nengún fenómenu qu'él yá considera tecnolóxicu: la comunicación verbal. Pa él ye tecnoloxía la creación d'un mediu que nun tener cuando nacemos. McLuhan nun se refier a una llingua como una combinación de fonemes. Él refierse a les llingües que cunten con series de soníos acomuñaos a oxetos. ¿Por qué desenvolvimos un llinguaxe onde predomina la funcionalidad sobre la descripción de les emociones?
# L'estáu de destribalización. El momentu clave nel que s'empecipia un segundu estadiu de la civilización ye la creación de la escritura. L'astracción, la separación y distancia de los símbolos respecto de los oxetos llevó a la civilización a un estáu más racional y funcional, onde nacen los conceutos de preséu y beneficiosu. La esixencia de racionalización que determina la escritura produz un desenvolvimientu especial de la vista, porque rique una organización sistemática, visual, de la conocencia. El conceutu de destribalización nun ye nuevu. La división que supon la escritura ye compartida pol sociólogu [[Max Weber]] o por [[Northrop Frye]].
# L'estáu de retribalización. Supon una vuelta tras y ta marcada pola apaición de los medios tecnolóxicos nel ámbitu de la comunicación. Los medios electrónicos redescubren les facultaes clisaes pola cultura quirográfica ya impresa. La radio, como estensión del oyíu, y la TV, como estensión de la vista, tienen la capacidá de romper los equilibrios naturales pa restituyir al individuu la totalidá de les sos sensaciones. Per un sitiu, recreen el contactu oral inmediatu que foi típicu de la vida arcaica comuñal y tribal. Per otru llau, balten les barreres estatales derivaes de la mesma de los efectos de la escritura y dan cuerpu a los proyectosproyeutos de mundialización de la cultura.
 
=== L'aldega tribal ===