Diferencies ente revisiones de «Quemadura»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Preferencia
Llinia 98:
== Quemadures químiques ==
 
Na vida [[Domésticu|doméstica]], yá sía nel [[tresporte]], mientres la recreación y na actividá llaboral, l'home ta permanentemente espuestu al contactu con compuestos [[tóxicu|tóxicos]], irritantes, [[corroyente]]s, inflamables, canceríxenos o esplosivos, que'l so efectuefeutu nel organismu humanu puede llegar a producir mancadures de graos variables, dende simples inflamaciones tisulares, hasta mancadures tan graves que pueden llegar a producir la [[muerte]]. Los mecanismos más frecuentes de mancadures cutanees por axentes químicos son:
* El derrame o rotura d'un contenedor, xeneralmente desaparente.
* La tresferencia d'un axente cáusticu dende'l so envase orixinal a otru desaparente.
Llinia 109:
La primer interrogante que se plantega al tratar la tema de quemadures por axentes químicos referir al por qué los axentes químicos son tóxicos pa los seres vivos. Toles proteínes tienen una estructura primaria constituyida pola secuencia d'aminoácidos, una estructura secundaria constituyida pola forma [[helicoidal]] y una estructura terciaria representada pol endolcáu sobre sí mesmu y l'orientación espacial. La estructura secundario y terciario son calteníes por enllaces [[hidróxenu|hidróxenos]]. El contactu con tolos ácidos y álcalis alterien el [[pH]] de los texíos y ruempen los enllaces iónicos de H+, de tal manera que se produz el “desplegamiento” de la proteína y la rotura de la estructura secundario y terciario cola destrucción irreversible d'ésta y la perda de la so actividá biolóxica. Tal destrucción irreversible adquier la forma de la desnaturalización o'l cuayamientu de les proteínes.
 
Los diversos axentes químicos, d'alcuerdu a les sos característiques específiques y a la so capacidá de producir dañu, xeneren mancadures distintes. Sicasí, toos tienen de mancomún que producen dañu tisular por un tiempu mayor que'l períodu en que se produz la esposición efectiva de la piel al axente. Otru fechu que comparten toles quemadures por químicos ye que l'aspeutu inicial ye'l d'una mancadura superficial razón pola cual se subestima la severidá del dañu. L'efectuefeutu corroyente de dellos compuestos puede siguir hasta una selmana más tarde de la esposición, xenerando una grave y fonda mancadura final. La severidá del dañu tisular depende del mecanismu d'acción del axente, de la so concentración, de la cantidá puesta en contactu cola piel, la duración de la esposición y de la resistencia del texíu a la penetración.
 
== Tratamientu ==
Llinia 213:
 
;Les mancadures producíes pola corriente eléctrica tienen tres explicación principales
# La enerxía eléctrica convertir en calor y destrúi los texíos ([[efectuefeutu joule]]).
# La corriente eléctrica produz altos potenciales eléctricos transmembrana y estos lleven al dañu celular.
# La corriente eléctrica produz alteraciones severes de les proteínes de la membrana celular.
Llinia 244:
Los ñácaros y los neños son los más sensibles al efeuto de los rayos solares.
 
La ingesta de ciertes melecines puede aumentar l'efectuefeutu de los rayos solares. Melecines como los antibióticos, les hormones o los antidepresivos entren dientro del cuadru d'estes melecines.
 
== Ver tamién ==