Diferencies ente revisiones de «Corriente de Foucault»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
m Preferencia
Llinia 5:
Nos núcleos de bobines y tresformadores xenérense tensiones inducíes por cuenta de les variaciones de fluxu magnético a que se someten aquellos núcleos. Estes tensiones inducíes son causa de que se produzan corrientes parásites nel núcleu (llamaes corrientes de Foucault), que nun son óptimas pa la bona eficiencia eléctrica d'ésti.
 
Les corrientes de Foucault crean perdes d'enerxía al traviés del [[efectuefeutu Joule]]. Más concretamente, felicidaes corrientes tresformen formes útiles d'enerxía, como la cinética, en calor ensin deseyar, polo que xeneralmente ye un efectuefeutu inútil, cuando non perxudicial. De la mesma mengüen la eficiencia de munchos dispositivos qu'usen campos magnéticos variables, como los [[tresformador]]es de núcleu de fierro y los motores eléctricos. Estes perdes pueden embrivise considerablemente.
 
N'alta frecuencia: utilizando núcleos con materiales magnéticos que tengan baxa conductividá eléctrica (como por casu [[ferrita]])
 
En baxa frecuencia: utilizando delgaes fueyes de [[aceru eléctrico]], apiladas pero dixebraes ente sigo por aciu un [[barniz]] aislante o ferruñoses tal que queden mutuamente aisllaes eléctricamente. Los electrones nun pueden travesar la capa aislante ente los laminados y, poro, nun pueden circular n'arcos abiertos. Atrópense cargues nos estremos del laminado, nun procesu análogu al [[efectuefeutu Hall]], produciendo campos eléctricos que s'oponen a una mayor acumuladura de cargues y de la mesma esaniciando les corrientes de Foucault. Cuanto más curtia sía la distancia ente laminados axacentes (por casu, cuanto mayor sía'l númberu de laminados por unidá d'área, perpendicular al campu aplicao), mayor va ser la eliminación de les corrientes de Foucault y, poro, menor el calentamientu del núcleu.
 
== Oríxenes de les corrientes de Foucault ==
 
Si faise bazcuyar un [[pendilexu]] constituyíu por una placa de cobre ente los [[Polu magnéticu|polos]] d'un [[electroimán]], va reparase que se va frenando hasta parase por completu, produciéndose esti efectuefeutu más rápido cuanto mayor sía la intensidá del campu. Al tratase d'una placa de cobre, material non magnético, el frenáu del pendilexu nun ye por cuenta de la atracción de los polos del imán.
 
Lo qu'asocede ye que na placa, al cortar el fluxu ente les pieces polares, induzse una [[fuerza electromotriz]], según prediz la [[llei de Lenz]]. Como'l cobre ye un bon conductor y la placa ufierta una gran sección al pasu de la corriente, la so resistencia óhmica ye pequena y les corrientes inducíes intenses. Estes corrientes oponer a l'acción del orixe que les produz, esto ye, la mesma oscilación del pendilexu, por tanto, actúen de frenu.
 
La [[enerxía cinética]] del pendilexu en movimientu, pol principiu [[Caltenimientu de la enerxía|caltenimientu]], tresformar en calor pol [[efectuefeutu Joule]].
 
Otros exemplos claros onde apaecen esti tipu de corrientes inductoras podemos reparar na mayoría de maquinaria eléctrica, [[Dinamo (xenerador eléctricu)|dinamos]], [[Motor de corriente continua|motores de corriente continua]], [[alternador]]es, [[tresformador]]es y en cualquier máquina onde esista un fluxu d'inducción.
Llinia 26:
=== Eléctriques ===
[[Archivu:Drehstromzaehler offen.jpg|200px|thumb|Contador per corriente de Foucault]]
Les corrientes de Foucault son usaes p'aumentar l'efectuefeutu en convertidores de movimientu a eletricidá como nos xeneradores eléctricos y los micrófonos dinámicos. Tamién pueden ser usaos pa inducir un [[campu magnético]] en llates d'aluminiu, lo que dexen qu'éstes sían fácilmente xebrables d'otros elementos reciclables. Los [[superconductor]]es dexen una conducción perfecta, ensin perdes, que crean corrientes de Foucault iguales y opuestes al campu magnético esternu, dexando d'esta manera la [[levitación magnética]]. Pola mesma razón, los campos magnéticos dientro d'un mediu superconductor van ser esactamente cero, independientemente del campu esterno aplicáu.
 
Una de les aplicaciones práctiques de les corrientes de Foucault ye la utilizada nos [[Mididor de consumu eléctricu|mididores de consumu eléctricu]], onde'l discu curtia llinies de fuerza, al xirar, remanáu pel campu d'un imán. Les corrientes, que se producen nel discu, xeneren una fuerza opuesto a la que remana. Esti ''frenáu de corrientes de Foucault'' dexa cubicar el contadores, modificando la posición del imán. Este mesmu dispositivu sirve pal axuste de fin de velocidá de xirar discos y l'amortiguamientu de los preseos de midida.
Llinia 35:
 
=== Mecániques ===
Les corrientes de Foucault son usaes pa frenar a la fin de delles [[monte rusu|montes rusos]]. Esti mecanismu nun tien nenguna gastadura mecánica y produz una precisa fuerza de frenáu. Típicamente, pesaes plaques de cobre estendiéndose dende'l carru son movíes ente pares d'imanes permanentes bien potentes. La [[resistencia eléctrica]] ente les plaques xenera un efectuefeutu d'arrastre análogu al resfregón, qu'estena la enerxía cinética del carru.
 
==== EfectuEfeutu de frenáu ====
 
Anque la perda d'enerxía útil resulta casi siempres indeseable, dacuando tien delles aplicaciones práctiques. Una d'elles ye en dellos trenes y vehículos pesaos, como autocares y camiones, que los sos frenos actuar a base d'inducir corrientes de Foucault (''eddy current brake''). Mientres el frenáu, les llantes de metal nes ruedes tán espuestes al campu magnético d'un [[electroimán]], que xenera corrientes de Foucault nos núcleos y llantes de les ruedes. Les corrientes de Foucault atopen resistencia mientres circulen al traviés del metal, y estenen enerxía en forma de calor, faciendo que les ruedes mengüen la so velocidá. Cuanto más rápidu xiren les ruedes, más fuerte va ser l'efectuefeutu, resultando qu'a midida que el tren mengua la so velocidá, tamién lo fadrá la fuerza de frenáu, consiguiéndose un frenáu nidiu proporcional a la velocidá de les ruedes.
 
Si asítiase un discu d'aluminiu, que xira de forma llibre, frente a un imán, el campu magnético producíu pol imán amenorga sensiblemente la velocidá de rotación del discu, esto ye, produz un par de frenáu proporcional a la velocidá del discu. Esti efectuefeutu de frenáu ye tamién por cuenta de les corrientes de Foucault, y aplícase en numberosos aparatos de midida, como por casu, nos [[vatihorímetro]]s o contadores d'enerxía eléctrica.
Hai que puntualizar qu'esta acción de frenáu namái se manifiesta en planos perpendiculares a les llinies d'inducción, una y bones los circuitos abracen la mayor parte del fluxu, esperimentando'l máximu efectuefeutu de les variaciones cuando ta de forma perpendicular.
 
== Efectos colaterales ==
Les corrientes de Foucault son la causa principal del [[efectuefeutu pelicular]] en conductores que tresporten [[corriente alterna]].
 
=== Perdes d'enerxía ===
Les corrientes de Foucault, como yá se comentó, tienen por efectuefeutu tresformar parte de la enerxía en calor. Dichu calor producíu na masa metálico namái s'utiliza nos fornos eléctricos d'alta frecuencia, polo que, polo xeneral, supon una perda d'enerxía. Pal estudiu d'estes perdes, considerar a una chapa de llargor <math>b</math>, anchor <math>x</math> y grosez <math>a</math>, sometida un campu variable de valor:
 
{{ecuación|<math>B = B_m \sin wt \,\!</math>}}