Diferencies ente revisiones de «Constitución de la Nación Arxentina»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
Llinia 53:
<small>[[:Categoría:Constituciones|'''Otros países''']]</small>&nbsp;· &nbsp;'''[[Portal:Derechu|Portal de Derechu]]'''
|}
La '''Constitución de la Nación Arxentina''', que rixe anguaño a la [[República Arxentina]], foi aprobada por una asamblea constituyente integrada por representantes de trece provincies, fecha na ciudá de [[Ciudá de Santa Fe (Arxentina)|Santa Fe]] nel añu [[1853]]. Los distintos testos d'esta Constitución fueron reformaos delles vegaes, siendo la postrera llevada a cabu en 1994, y fueron dexaos ensin efectuefeutu o modificaos por autoridaes de facto en nueve oportunidad.
 
El propósitu de la [[Constitución Arxentina de 1853|Constitución de 1853]] foi poner fin al ciclu de les guerres civiles y sentar les bases de la Organización Nacional, oxetivos que tardaron unes décades más en cumplise. Antes d'esta aprobación hubo dellos intentos (en 1819 y 1826) que fueron refugaos por diversu motivos.
Llinia 138:
El 27 d'abril de 1956 el presidente de facto xeneral [[Pedro Eugenio Aramburu]], el vicepresidente de facto y los ministros, emitieron una proclama de calter constitucional, declarando "vixente la Constitución Nacional sancionada en 1853, coles reformes de 1860, 1866 y 1898, y esclusión de la de 1949", la que de la mesma tenía de subordinase "a los fines de la Revolución enunciaos nes Directives Básiques del 7 d'avientu de 1955, y a les necesidaes de la organización y caltenimientu del Gobiernu Provisional".<ref>Proclama del 27 d'abril de 1956.</ref>
 
Ente los derechos y normes constitucionales que quedaron ensin efectuefeutu per felicidá proclama, cúntense los derechos d'el trabayadores, la igualdá de derechu del home y la muyer y la patria potestá compartida, los derechos de los neños, los derechos de los vieyos, l'autonomía universitaria, el votu directu, la reelección indefinida del presidente, el fin social de la propiedá privada, la xestión estatal de los servicios públicos y el comerciu esterior, etc.
 
Dellos xuristes descalificaron l'abolición por non cumplir con nengún de los pasos necesarios pa exercer el poder constituyente, sosteniendo que solo una convención constituyente escoyida democráticamente y ensin proscripciones podía decidir sobre'l testu constitucional. En disconformidá col actu arrenunció'l xuez de la Corte Suprema [[Jorge Vera Vallejo]], designáu pola dictadura l'añu anterior. Otros xuristes xustificaron l'abolición, sosteniendo que la convención constituyente de 1949, modificó dellos artículos que nun taben incluyíos na declaración de la necesidá de reforma, pol Congresu nacional, ente elles la reelección inmediata del presidente y vice.<ref>{{cita llibru |autor=[[Jorge Vanossi|Vanossi, Jorge Reinaldo]] |títulu=L'Estáu de Derechu nel Constitucionalismo Social |editorial=Eudeba |añu=1994 }}</ref>
Llinia 150:
 
== Estatutu de la Revolución Arxentina de 1966 ==
El 28 de xunu de 1966, por aciu un [[golpe d'Estáu]], asumió'l poder una xunta militar que se autodenominó [[Revolución Arxentina]] y dictó un ''[[Estatutu de la Revolución Arxentina de 1966|Estatutu de la Revolución Arxentina]]'' integráu por 10 artículos que tenía preeminencia sobre la Constitución Nacional de 1853, coles reformes de 1860, 1866, 1898 y 1957, que permaneció vixente, anque ensin el calter de norma suprema. L'Estatutu de la Revolución Arxentina quedó de fechu ensin efectuefeutu'l 25 de mayu de 1973, al asumir les autoridaes democrátiques cola presidencia de [[Héctor José Cámpora]].
 
== Estatutu Fundamental Temporario de 1972 ==
Llinia 187:
La Constitución de 1853, coles reformes de 1860, 1866, 1898, 1957 y l'estatutu temporario de 1972, quedó formalmente vixente, pero subordinada a esos cuatro preseos supralegales. De toos esos preseos, el mesmu poder militar consideró que teníen xerarquía suprema «los oxetivos básicos del Procesu» (art. 14, Estatutu'l Procesu de Reorganización Nacional).
 
Los preseos constitucionales del Procesu de Reorganización Nacional quedaron de fechu ensin efectuefeutu'l 10 d'avientu de 1983, al asumir les autoridaes democrátiques cola presidencia de [[Raúl Alfonsín]].
 
== Reforma de 1994 ==