Diferencies ente revisiones de «Homeostasis»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de nomes propios: -"Charres" +"Charles"
m Preferencia
Llinia 19:
*Integrador (Centru de Control): recibe información del sensor sobre'l valor de la variable, interpreta l'erru que se produció y actúa p'anulalo integrando datos del sensor y datos almacenaos del puntu d'axuste.
*Puntu d'axuste: ye'l valor normal de la variable que foi primeramente almacenáu na memoria.
*Efector: ye'l mecanismu que tien un efectuefeutu sobre la variable y produz la respuesta. La respuesta que se produz ta monitorizada de forma continua pol sensor que vuelve unviar la información al integrador (retroalimentación).
*Realimentación negativa: tien llugar cuando la retroalimentación invierte la dirección del cambéu.[[Archivu:Bucle de realimentación negativa.jpg|thumb|Figura 2. Bucle de realimentación negativa.]] La realimentación negativa tiende a estabilizar un sistema corrixendo les esviaciones del puntu d'axuste y constitúi el principal mecanismu que caltien la homeostasis. Dellos exemplos son la frecuencia cardiaca, la presión arterial, el ritmu respiratoriu, el [[pH]] d'el sangre, la temperatura corporal y la concentración [[osmótica]] de los fluyíos corporales.
*Realimentación positiva: tien llugar cuando la retroalimentación tien igual dirección que la esviación del puntu d'axuste amplificando la magnitú del cambéu. Depués d'un ralu de tiempu inviértese la dirección del cambéu retornando'l sistema a la condición inicial. En sistemes fisiolóxicos la retroalimentación positiva ye menos común que la negativa, sicasí, ye bien importante en numberosos procesos. Como exemplos, puede citase el cuayamientu d'el sangre, la xeneración de señales nervioses (concentración de sodiu hasta xenerar el [[potencial d'acción]]), los estróxenos y l'ovulación, la lactancia y les contracciones del partu.