Diferencies ente revisiones de «Ernest Rutherford»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-cuidao que +yá que)
m Preferencia
Llinia 20:
En primer llugar prosiguió les sos investigaciones alrodiu de les [[onda electromagnética|ondes hercianes]], y sobre la so recepción a gran distancia. Fixo una estraordinaria presentación de los sos trabayos ante la Cambridge Physical Society, que se publicar nes ''Philosophical Transactions'' de la [[Royal Society]], fechu pocu habitual pa un investigador tan nuevu, lo que lu sirvió p'algamar notoriedá.
 
N'avientu de 1895, empezó a trabayar con Thomson nel estudiu del efectuefeutu de los [[rayos X]] sobre un gas. Afayaron que los rayos X teníen la propiedá de ionizar el [[aire]], yá que pudieron demostrar que producía grandes cantidaes de partícules cargaes, tantu positives como negatives, y que eses partícules podíen recombinarse pa dar llugar a átomos neutros. Pela so parte, Rutherford inventó una técnica pa midir la velocidá de los [[ion]]es, y la so tasa de recombinación. Estos trabayos fueron los que lu conducieron pel camín a la fama.
 
En 1898, en pasando tres años en Cambridge, cuando cuntaba con 27 años, propunxéron-y una cátedra de física na [[Universidá McGill]] de [[Montreal]], qu'aceptó darréu, yá que amás la cátedra representaba pa él la posibilidá de casase cola so prometida.
Llinia 43:
== Manchester, 1907-1919: el núcleu atómicu ==
En [[1907]], llogra una plaza de profesor na Universidá de [[Mánchester]], onde va trabayar al pie de [[Hans Geiger]]. Al pie de ésti, va inventar un contador que dexa detectar les [[partícula alfa|partícules alfa]] emitíes por sustances radiactives (prototipu del futuru [[contador Geiger]]), yá que ionizando el gas que s'atopa nel aparatu, producen una descarga que puede detectase. Esti dispositivu déxa-yos envalorar el [[númberu de Avogadro]] de manera bien directa: pescudando'l periodu de desintegración del [[radio (elementu)|radio]], y midiendo col so aparatu'l númberu de desintegraciones per unidá de tiempu. D'esa manera deducieron el númberu d'átomos de radio presente na so amuesa.
[[Archivu:Transmutacion de rutherford.png|thumb|Primer transmutación de la materia, de Nitróxenu a Osíxenu, efectuáuefeutuáu por Ernest Rutherford]]
En [[1908]], al pie de unu de los sos estudiantes, [[Thomas Royds]], demuestra de manera definitiva lo que se suponía: que les partícules alfa son núcleos de [[heliu]]. En realidá, lo que prueben ye qu'una vegada lliberaes de la so carga, les partícules alfa son átomos d'heliu. Pa demostralo, aislló la sustanza radiactivo nun material abondo delgao por que les partícules alfa travesar efectivamente, pero pa ello bloquia cualquier tipu de "emanación" d'elementos radiactivos, esto ye, cualquier productu de la desintegración. Recueye de siguío el gas que se topa alredor de la caxa que contién les amueses, y analiza el so espectru. Atopa entós gran cantidá d'heliu: los núcleos que constitúin les partícules alfa recuperaron electrones disponibles.