Diferencies ente revisiones de «Aerodeslizador»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Preferencia
Llinia 12:
El primer rexistru d'un vehículu que pudiera ser llamáu aerodeslizador, pertenez a [[Emanuel Swedenborg]], un filósofu y teólogu [[Suecia|suecu]], qu'en [[1716]] escurrió una plataforma a colchón d'aire de propulsión humana que s'asemeyaba a un [[bote]] entornáu con una cabina nel centru y palas en forma de remos y operaes manualmente qu'emburriaríen l'aire escontra baxo del vehículu. Esti diseñu nunca foi lleváu a la realidá, por cuenta de que la simple fuerza humano nun podría xenerar abonda emburrie vertical.
 
A mediaos de la década de [[Años 1880|1880]], l'inxenieru [[Gran Bretaña|británicu]] [[Sir John Thornycroft]] construyó una serie de prototipos pa pruebes de [[efectuefeutu suelo]], basándose na idea d'usar aire ente'l cascu d'un bote y l'agua p'amenorgar la resistencia. Anque rexistró delles patentes rellacionaes col conceutu de cascos lubricados con aire en [[1877]], nun se-yos toparon aplicaciones práctiques.
 
Fixéronse dellos intentos más a lo llargo de los años p'amenorgar l'arrastre nes embarcaciones por aciu aire, pero nun foi sinón hasta [[1952]] que l'inventor británicu [[Christopher Cockerell]] propunxo una solución práctica pa un vehículu d'esti tipu. Les sos aportaciones a la inxeniería valiéronlu'l títulu de [[caballeru]] en [[1969]]. Per mediu de senciellos esperimentos con un motor d'[[aspiradora]] y dos llatas cilíndriques, Cockerell demostró'l principiu operativu d'un vehículu suspendíu sobre un colchón d'aire espulsáu a presión, que fai posible qu'ésti se mueva sobre diverses superficies. La so meyora más significativa foi'l desenvolvimientu d'un sistema periféricu a esquita pa caltener el colchón d'aire sol vehículu. Esti colchón d'aire sustentante dexaría-y tantu operar sobre superficies lodosas y aguacientes como sobre terrenal firme.
 
El fabricante d'aeronaves británicu [https://web.archive.org/web/20050828111642/http://www.srbhca.com/home.html Saunders Ruca] foi'l primeru en desenvolver un aerodeslizador capaz de tresportar una persona, el ''SR-N1'', que foi sometíu a dellos programes de pruebes dende [[1959]] hasta [[1961]] (cola primer demostración pública en 1959). Estes pruebes incluyeron l'encruz del [[Canal de la Mancha]], que foi realizáu'l [[25 de xunetu]] de 1959, en tan solo dos hores; conducíu pol Capitán Peter Lamb, l'inxenieru John B. Chaplin y el so inventor, l'inxenieru (darréu Sir) Christopher Cockerell, como "contrapesu de proa". Asina, afayóse que la sustentación del bote foi ameyorada al añedir un "faldón" de contención fecha de goma o de tela flexible sol cascu, col propósitu de contener l'aire sol mesmu y crear un efectuefeutu de "levitación".
 
El SR-N1 taba dotáu d'un [[motor]] de pistones, remanando una serie de [[Hélice (dispositivu)|hélices]] entubadas, creando un fluxu de sustentación directu sobre la superficie; yera propulsado per mediu d'aire espulsáu escontra tras y podía cargar pocu más qu'el so propiu pesu y el de dos persones, factor que frenó l'ésitu comercial del proyeutu.
Llinia 32:
L'ésitu comercial de los aerodeslizadores foi frenáu poles rápides alces nos precios del combustible a finales de la década de 1960 y na década de 1970, que desencadenó'l conflictu en [[Oriente Mediu]]; pola introducción de naves alternatives, como los catamaranes furadores de foles (comercializaos como ''Seacat'' en [[Gran Bretaña]]), qu'usen menos combustible y pueden faer casi tou lo que fai un aerodeslizador sobre l'agua. Anque n'otros llugares del mundu siguió desenvolviéndose la [[tecnoloxía]] de los aerodeslizadores pa propósitos tantu militares como civiles (tantu la [[Xunión Soviética]] como los [[Estaos Xuníos]] desenvolvieron los sos propios vehículos ''Hovergiant'', capaces de tresportar armamentu, soldaos y equipu militar so cualquier condición meteorolóxica y sobre cualquier terrén de batalla), los aerodeslizadores prácticamente sumieron de les mariñes britániques, el so llugar de nacencia, hasta ser reintroducíos como botes salvavides, pola Real Institución Nacional de Botes Salvavides.
 
Nos últimos años, col desenvolvimientu del [[kevlar]] y otros [[polímeru|polímeros]], construyéronse otros medios de tresporte de funcionamientu similar con técniques de construcción innovadores y baxos costos d'operación, como les [[hidroala|hidroales]], los catamaranes, los [[Trimarán|trimaranes]] y los [[Hidroavión|hidroaviones]], tan grandes como un [[avión]] [[Boeing 747|Jumbo]], que faen usu del ''efectuefeutu suelo''.
 
== Na actualidá ==