Diferencies ente revisiones de «Osteichthyes»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de testu: -"Flotabilidad" +"Flotabilidá"
m Preferencia
Llinia 123:
Los [[cromatóforo]]s de la dermis, responsables de la coloración de la piel, son los '''melanóforos''' (contienen [[melanina]], escurecen la piel y son célules bien ramificaes) y los '''xantóforos''' o '''lipóforos''' (tienen pigmentos d'estructura lipídica de color amarellentáu). La combinación de dambos producen colores acolorataos. Tamién esisten los '''iridocitos''' o '''guanóforos''', que contienen capes de [[guanina]] que producen efectos sobre los dos pigmentos mentaos, alteriando la so coloración. Pueden producir una coloración blanca característica.
 
Hai peces, como'l [[Asoleya|llinguáu]] o la [[sueyu]], capaces d'asonsañar la coloración del fondu, nun efectuefeutu conocíu como [[metacrosis]], o cambéu rápidu de color. La metacrosis consíguese gracies a la estructura típica de los melanóforos, que dexa concentrar la melanina nunes zones y esvalixala n'otres, dando distintos patrones de coloración. El control d'esta capacidá deber a una [[sistema nerviosu|vía nerviosa]] y una [[sistema endocrín|vía endocrina]]. Les [[hormona|hormones]] que participen son la [[adrenalina]], que concentra la melanina, y la [[hormona dispersora de la melanina]] (MDH, de les sos sigles n'inglés ''Melanin-Dispersing Hormone''), que la esvalixada.
 
Les coloraciones varien enforma dependiendo de la forma de vida. Los pexes [[epipelágico]]s son, nel so mayor parte, '''[[contrasombreado]]s''', yá que tienen el llombu escuru y l'abdome blancu, lo cual sirve pa mimetizarse nel mediu contra'l depredadores (vistos dende una posición inferior, el color blancu del banduyu fai que se mimeticen col reflexu del sol; vistos dende una posición cimera, el color escuru del envés fai que se mimeticen col fondu escuru del mar o océanu). Estos mesmos pexes son plateados pol lladral (el llamáu ''argenteum''), tamién como estratexa de mimetismu. Nos pexes de ríu predominen les '''coloraciones pardes y verdoses''', pero inda hai contrasombreado. Los pexes de fondu suelen ser '''colloraos''' yá que este ye'l color que primero se pierde a midida que baxamos en fondura. Amás, suelen tener los güeyos con un tamañu más grande que los epipelágicos.
Llinia 166:
Sobre'l '''cartílagu de Meckel''' (güesu articular) se superpone el '''dentario''', que ye otru güesu dérmicu. Los dientes nos osteíctios apaecen sobre los güesos dérmicos. El siguiente arcu ye'l '''hioideo''', que collabora na suxeción del quexal ('''suxeción hiostílica''', como nos tiburones). Apaez un güesu entemediu, el '''simpléctico''', que xune'l hiomandibular al cuadráu. L'hioides vien ser la cadarma de la llingua. Nos arcos que siguen a partir d'ésti yá nun hai superposición de güesos dérmicos.
 
Los pexes óseos vos tienen la capacidá de proxectar la boca, lo que dexa llograr un efectuefeutu de succión. Esta proyección ye del premaxilar, maxilar y dentario, que son los que lleven los dientes. Hai otru conxuntu de güesos dérmicos, que son los '''güesos operculares'''. Estos güesos dispónense percima del arcu hioideo. Son el preopercular, opercular, subopercular y interopercular. Per debaxo de la cabeza, cerrando les agalles per esa zona, hai unos radios con una membrana ente ellos, y conócense como radios branquiósteos.
 
==== Cadarma zonal ====