Diferencies ente revisiones de «Ciencia militar»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-resultancies +resultaos)
m Preferencia
Llinia 33:
La [[Doctrina militar|doctrina militar occidental]] fuelga sobremanera na tecnoloxía, l'usu d'un cuadru bien entrenáu y potente de suboficiales, y de un procesu de llogru y diseminación de la información cimera p'aprovir una conciencia del campu de batalla que los oponentes nun pueden igualar. Les sos ventayes son la so estrema flexibilidá, estrema letalidad, y el so enfoque en quitar el [[C4ISTAR]] (Comandu, Control, Comunicaciones y Computación) pa paralizar y incapacitar, más que destruyir directamente la so poder de combate (esperando salvar vides nel procesu). Les sos desventaxes son el so altu costu, dificultá en reemplazar al personal, un tren loxísticu enorme, y na dificultá d'operar ensin los sos artefactos d'alta tecnoloxía, si escósense o son destruyíos.
 
La doctrina militar Soviética (y de los sos descendientes, los países de la [[Comunidá d'Estaos Independientes]]) fuelga sobremanera na '''masa''' de maquinaria y de tropes, un cuerpu d'oficiales con un altu nivel de formación (anque bien pequenu en númberu), y en misiones entamaes primeramente. Les sos ventayes son que nun riquir de tropes bien educaes, nun riquir d'un gran tren loxísticu, tán so un ríxidu control central, y nun confíen nun sistema C4ISTAR sofisticáu dempués que s'empecipia un determináu cursu d'acción. Les sos desventaxes son la falta de flexibilidá, l'enfotu nel efectuefeutu de choque de la masa (cola resultancia d'un altu costu en vides y material), y sobremanera na incapacidá d'esplotar un ésitu inesperáu o de responder a una perda inesperada.
 
La doctrina militar China a principios del sieglu XXI ta nun estáu de cambéu yá que el [[Exércitu Popular de Lliberación]] ta evaluando los enclinos militares que son relevantes pa China. La doctrina militar China ta influyida por delles fontes incluyendo una tradición militar clásica indíxena caracterizada por estrategues como [[Sun Tzu]], influencies Occidentales y Soviétiques, según estretegas modernos indíxenes como [[Mao Zedong]]. Una característica distintiva de la ciencia militar China ye qu'asitia la énfasis na relación ente la sociedá y l'exércitu según que los puntos de vista de la fuerza militar son puramente parte d'una gran estratexa que toma muncho más.
Llinia 46:
*'''Ofensiva:''' Prindar, retener y esplotar la iniciativa. L'acción ofensiva ye la manera más efectiva y decisivu de llograr un oxetivu común claramente definíu. Les operaciones ofensives son los medios por aciu los cualos una fuerza militar captura y caltién la iniciativa mientres caltién la so llibertá d'acción y consigue resultaos decisives. Esto ye fundamentalmente verdá en tolos niveles de la guerra.
 
*'''Masa:''' Amasar los efectos d'un poder de combate devastador nel momentu y llugar decisivos. Consiguir la masa ye sincronizar tolos elementos del poder de combate onde tengan un efectuefeutu decisivu sobre una fuerza enemigo nun periodu curtiu de tiempu. Amasar los efectos, más que concentrar les fuerces, puede faer posible que fuerces numbéricamente inferiores puedan consiguir resultaos decisives, ente que se llinda la esposición al fueu enemigo.
*'''Economía de Fuerces:''' Emplegar tol poder de combate disponible de la manera más efectiva posible; asignar un poder de combate mínimu esencial a los esfuerzos secundarios. La economía de fuerces ye la distribución y l'usu juicioso de les fuerces. Nenguna parte de les fuerces tienen de ser dexaes nunca, ensin un propósitu. L'empléu del poder disponible de combate pa xeres tales como ataques llindaos, defensa, retrasos, engañu, o inclusive operaciones retrógrades tiense que sopesar en relación a consiguir la masa n'otru llugar del campu de batalla nel llugar y momentos decisivos...