Diferencies ente revisiones de «Mitoloxía mexica»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Divos +Dios)
m Preferencia
Llinia 4:
De la mesma, esiste un cultu dominante sobre los demás dioses azteques, el del so [[divos Sol]], [[Huitzilopochtli]]. Los azteques considerábense como'l pueblu escoyíu pol Sol, encargaos de garantizar el so percorríu pel cielu, alimentándolo. Esti sentimientu foi reforzáu pola reforma social y relixosa de [[Tlacaélel]] sol reinu de los emperadores [[Itzcóatl]], [[Moctezuma I]] y [[Axayácatl]] a metá del [[sieglu XV]]. El mitu de la creación del mundu de los azteques espande esta idea. Les relixones prehispániques formáronse al traviés d'una lenta evolución y asimilación de los dioses prehispánicos, non tantu como seres de poder ilimitáu, sinón munches vegaes como encarnaciones de les fuerces de la naturaleza con personalidá humana, por ello dellos estudios prefieren traducir el conceutu prehispánicu de Téotl como ‘señor’{{cr}} y non como ‘dios’{{cr}}.
 
Los [[tlahtimines]] (sabios [[nahuas]]) trataron de dar un pocu d'orde a esti ensame de dioses, asina tenemos en primer llugar a los dioses creadores, o Ipalnemohuani, palabra [[idioma nahua|nahua]] que significa ‘aquel por quien se vive’ y cuidao que en [[náhuatl]] nun esiste'l plural más que pa los nomes de coses, especulóse enforma sobre un posible enclín monoteísta de los azteques. Anque esta interpretación puede tar aniciada pola influencia monoteísta occidental al nun valorar la importancia na cultura nahuatl del conceutu de dualidá creadora. Los dioses creadores yeren de primeres, Ometéotl (''ome:'' ‘dos’; ''teotl:'' ‘divos’) el principiu de la dualidá creadora que de la mesma niciaba en sí mesmu como orixe y efectuefeutu a Ometecutli (''ome:'' ‘dos’; ''tecutli:'' ‘señor’), elementu masculín d'orixe, y Omecihuatl (''ome:'' ‘dos’; ''cihuatl:'' ‘señora’), elementu femenín d'orixe. A partir d'ellos surdíen cuatro elementos rectores principales:
[[Tezcatlipoca]] (señor del espeyu negru) y [[Quetzalcóatl]] (culiebra emplumada), ceadores del mundu, [[Tláloc]]
(señor de l'agua) y [[Ehécatl]] (señor del vientu) provisores de l'agua y de la vida; otru nome que se-y daba a estos dioses ye [[Tloque Nahuaque]] ("L'inventor de sí mesmu" o "El señor del cerca y xuntu"). La mayor parte de la poesía náhuatl que sobrevive, usa estos nomes pa referise a los dioses creadores.