Diferencies ente revisiones de «Llocomotora de vapor»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Preferencia
Llinia 40:
El vapor qu'escapa del cilindru dempués d'impulsar el pistón, va a la caxa de fumos, onde se lliberar al traviés d'una boquilla o tobera enfocada a la chimenea, por onde sale xuntu col fumu, creando un vacíu al salir, que favorez el tiru del llar. Les rabaseres socesives del vapor d'escape son les que producen el característicu soníu "chuf, chuf" d'el locomotores de vapor. Una locomotora de vapor tien de normal dos cilindros, unu a cada llau. Hai tamién que disponen de trés y de cuatro. Los cilindros actúen por pareyes, esistiendo un desfase de 90 graos ente'l accionamiento de la rueda motriz d'un llau y la so homóloga del llau opuestu, apurriendo cuatro golpes de potencia en cada revolución de les ruedes. Les ruedes de la tracción tán conectaes en cada llau por barres de conexón o d'acoplamientu que tresmiten la fuerza dende la rueda motriz principal a les otres ruedes motrices, a les que tamién se denomina ruedes acoplaes. Nes de tres cilindro, unu d'ellos va en posición central, so la caldera, y la so biela remana unu de los [[Exa (mecánica)|exes]] motrices, qu'hai de tener forma de [[cigoñal]].
 
La caldera fuelga sobre un armazón denomináu bastidor o [[xasis]], nel que se monten tamién los cilindros y que de la mesma fuelga sobre les exes. Les exes motrices móntense sobre cojinetes que pueden movese enriba y embaxo nel bastidor. Tán conectaos a él per mediu de ballestes o, menos frecuentemente, por suspensiones de muelles, que dexen a les exes ciertu grau de movimientu independiente p'anidiar l'efectuefeutu de los altibaxos de la vía. Munchu locomotores tienen carretones de cabeza o de cola denominaos [[box]]s, que son unos ensamblados de dos exes y cuatro ruedes col so propiu xasis y suspensión, que soporten el cuerpu principal d'un vagón o una locomotora en cada unu de los sos estremos, y dexen un ciertu grau de rotación en redol a una exa vertical, pa facilitar asina'l tránsitu del vagón o locomotora poles curva.
 
Cuando'l box ta formáu per un solu exa, denominar [[bisel (ferrocarril)|bisel]], porque la so invención atribuyir al norteamericanu Levi Bissell en 1857. N'el locomotores de talla mediana utilizóse un bisel delanteru y nes más grandes un box de dos exes. Na parte trasera yera más frecuente montar un bisel qu'un box porque dexaba más espaciu pal ceniceru.
Llinia 119:
Otres aplicaciones del ventilador son cuando se procede al encendíu de la caldera, pa poder tizar y consiguir algamar presión más rápido.
 
Evitar contrapresión o rebufo al cerrar el regulador cola puerta abierta de la caldera, saliendo'l fueu por esta. Al abrir el ventilador y caltenelo antes de cerrar el regulador evita esti peligrosu efectuefeutu pal personal de cabina.
 
=== Purgues ===