Diferencies ente revisiones de «Programa de les Naciones Xuníes pal Desenvolvimientu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Preferencies llingüistíques
Llinia 35:
 
== Tecnoloxíes de la información y la comunicación ==
Les [[tecnoloxíes de la información y la comunicación]] (TIC) constitúin un preséu cada vez más poderosu pa poder participar nos mercaos mundiales; promover la responsabilidá política; ameyorar la provisión de servicios básicos, y realzar les oportunidaes de desenvolvimientu local. Pero ensin polítiques innovadores de TIC, munches persones de los países en desenvolvimientu -especialmente los probes- van quedase atrasaos. El PNUD ayuda a los países a utilizar el remangu y les meyores práctiquespráutiques de too el mundu pa ellaborar estratexes qu'amplíen l'accesu a la TIC y aprovechar pal desenvolvimientu. El PNUD tamién confía en soluciones de TIC pa poder faer l'usu más eficaz posible de la so propia rede mundial y menguando la fienda dixitalsobremanera nos países de [[América Llatina]].
 
== VIH/SIDA ==
Con cuenta de torgar l'espardimientu del VIH/[[SIDA]] y amenorgar les sos consecuencies, los países en desenvolvimientu precisen movilizar tolos niveles del gobiernu y de la sociedá civil. Como un fidedignu asociáu pal desenvolvimientu, el PNUD defende que s'asitie la cuestión del VIH/SIDA nel núcleu de la planificación y los presupuestos nacionales; ayuda a la creación de capacidá nacional pa xestionar iniciatives qu'incluyan a persones ya instituciones de normal comprometíes directamente con cuestiones de salú pública, y promueve respuestes descentralizaes que sofiten iniciatives a nivel de la comunidá. Habida cuenta de qu'el VIH/SIDA ye un problema mundial, el PNUD sofita estos esfuerzos nacionales facilitando conocencies, recursos y les meyores práctiquespráutiques del mundu.
 
== Oxetivos de Desenvolvimientu del Mileniu ==
Llinia 91:
 
== Informes sobre Desenvolvimientu Humanu ==
El PNUD tamién realiza un ampliu llabor de promoción. L'Informe sobre Desenvolvimientu Humanu añal, encargáu pol PNUD, centra l'alderique mundial sobre cuestiones clave de desenvolvimientu, apurriendo nuevos preseos de midida, analises innovadores y, de cutiu, propuestes de política revesoses. Empobinar pola creencia de que'l desenvolvimientu, n'última instancia, ye "un procesu d'ampliación de la capacidá d'elección de les persones", non a cencielles una cuestión d'ingresos nacionales. L'equipu independiente d'espertos qu'ellabora l'Informe utiliza la contribución d'una rede mundial de personalidaes destacaes del sector académicu, el gobiernu y la sociedá civil qu'apurren datos, idees y les meyores práctiquespráutiques. Los países en desenvolvimientu y los sos asociaos internacionales utilicen l'Informe pa cubicar les resultancies y configurar nueves polítiques.
 
El marcu analíticu mundial y l'enfoque ampliu del Informe siguir n'informes sobre desenvolvimientu humanu nacionales y locales, que cunten tamién col sofitu del PNUD. Hasta l'añu 2003, publicáronse más de 420 Informes Nacionales sobre Desenvuelvo Humanu en 135 países. Estos informes son ellaboraos por espertos ya intelectuales nacionales que recurren a la rede mundial del PNUD pa llograr asesoramientu ya inspiración; el so ésitu demuestra la manera en que la investigación calidable y el llabor de promoción pueden amenar alderiques de política, señalar cuestiones urxentes a l'atención política, y ayudar a los países a ellaborar les sos propies soluciones pa les cuestiones de Subdesarrollu.