Diferencies ente revisiones de «Puritanismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales
m Preferencies llingüistíques
Llinia 65:
 
[[Archivu:Puritan Hearthstone.png|300px|left|thumb|Una casa puritana ideal.]]
En 1604 atopar col nuevu rei na conferencia de Hampton Court pa presentar los sos pidimientos. El rei amenació con "espulsalos de la tierra, o faer daqué peor", diciendo que'l presbiterianismu "harmonizaba tantu cola monarquía como Dios col diañu". Carlos I, opositor de los puritanos, foi coronáu rei en 1625. En 1628, [[William Laud]] convertir en [[obispu de Londres]] (en 1633 foi nomáu [[arzobispu de Canterbury]]) y tomó midíes severes pa esaniciar la disidencia de la Ilesia Anglicana. Buscó instituyir práctiquespráutiques ceremoniales consideraes "papistes" polos puritanos, amás d'ignorar la xustificación pola fe, por causa de la so énfasis [[Arminianismo|arminiano]], primiendo violentamente a los puritanos y forzándolos a emigrar a América.
 
En 1630, John Winthrop lideró'l primera gran grupu de puritanos que foi hasta la Badea de Massachusetts y, en 1636, fundóse'l Harvard College. Laud intentó imponer l'anglicanismu n'Escocia, pero esto dexeneró nun motín que sirvió p'aliar a puritanos y escoceses calvinistes. En 1638, los líderes escoceses axuntar nuna "Solemne Lliga y Alianza" y los sos exércitos colaron contra les tropes del rei, que fuxeron.
Llinia 95:
La idea de la interpretación personal de la Biblia, central nes creencies puritanes, yera compartida colos protestantes polo xeneral. Los puritanos buscaron la conformidá individual y colectivo de la enseñanza de la Biblia, cola pureza moral aplicada hasta'l más ínfimu detalle, según la pureza eclesiástica aplicada al más altu nivel. Creíen que l'home esistía pa la gloria de Dios, y que'l so primer cometíu na vida yera faer lo que Dios quixera y asina recibir la futura felicidá.
 
Al igual que delles ilesies reformaes del continente européu, les reformes puritanes fueron tipificadas pol mínimu ritualismo y la mínima decoración y por un énfasis ensin ambigüedaes na predicación. Los calvinistes polo xeneral creíen que l'adoración na iglesía tenía de ser puramente regulada polo que se prescribía na Biblia (el principiu regulador de l'adoración), y condergaben como idolatría munches práctiquespráutiques, ensin importar la so antigüedá o la so adopción xeneralizada ente los cristianos, contra los oponentes que defendíen la tradición. La simplicidá na adoración llevó a la esclusión de vestimientes, imáxenes, veles, etc. Nun celebraben les festividaes tradicionales, que creíen que yeren una violación del principiu regulador.
 
=== Declaraciones ===