Diferencies ente revisiones de «Matrimoniu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Preferencies llingüistíques
Llinia 50:
Con tou, en distintos tiempos y llugares reconociéronse otres variedaes de matrimoniu.<ref name=macionis>{{Cita llibru|apellíos=Macionis|nombre=John|título=Socioloxía|añu=1999|editorial=Madrid: Prentice Hall|id=ISBN 84-8322-152-7|páxina=462}}</ref>
 
La [[monogamia]] ye la prácticapráutica más común.
 
El matrimoniu considérase una institución importante porque contribúi a definir la estructura de la [[sociedá]], al crear un llazu de [[parentescu]] ente persones (xeneralmente) non cercanes en [[parentesco|línea de sangre]] (al respeutu, recordemos que tamién hai comunidaes nes que s'acostuma'l matrimoniu ente primos o ente parientes de distintos graos; veanse les entraes alrodiu de la [[endogamia]] y el [[incestu]]). Una de les sos funciones llargamente reconocíes ye la [[procreación]] y [[socialización]] de los fíos (magar nun ye absolutamente necesariu casase pa tener fíos, nin tolos matrimonios heterosexuales tener), según la de regular el nexu ente los individuos y la [[descendencia]] que resulta nel [[parentescu]], [[rol social]] y [[estatus social|estatus]].
Llinia 88:
* Tradicionalmente el matrimoniu esixe la pertenencia de cada contrayente a unu de dambos sexos, de manera que un home y una muyer son los únicos que, en principiu, pueden contraer matrimoniu. Esti principiu ta siendo modificáu en dellos países en favor del [[igualdá social|principiu d'igualdá]], con cuenta de reconocer la paridá de derechos y obligaciones ente home y muyer y estender los beneficios qu'implica la institución del matrimoniu a pareyes formaes por persones del mesmu sexu.
 
* El conteníu tocantes a derechu y deberes de los [[cónyuge]]s varia en función del ordenamientu xurídicu de cada país, pero polo xeneral toos impónen-yos la obligación de vivir xuntos y guardase [[fidelidá]], de socorrese mutuamente, de contribuyir al llevantamientu de les cargues familiares y d'exercer conjuntamente la [[Potestá|potestá doméstica]] y la [[patria potestá]] sobre los [[Filiación|hijo]], que se presumen comunes salvo prueba en contrariu. Les singularidaes del conteníu del matrimoniu tocantes a derechos y deberes de los cónyuges deriven en cada país de la so propia concepción cultural de la institución, que dio forma a la mesma na so lexislación positiva y na so prácticapráutica xurídica.
 
=== Efectos xurídicos ===
Llinia 99:
 
== Matrimoniu infantil ==
El matrimoniu infantil ye un tipu de matrimoniu nel que los menores contraen nupcias de cutiu enantes de la pubertá. Los matrimonios infantiles son comunes en munches partes del mundu, especialmente en partes d'Asia y África. Estos matrimonios son de cutiu forzaos. El matrimoniu infantil ye una prácticapráutica habitual en [[África subsaḥariana]] y [[Asia meridional]].<ref>http://www.unicef.org/spanish/protection/index_earlymarriage.html</ref> El matrimoniu infantil tien efectos negativos, como abandonu de la educación, problemes de salú y malos tratos.<ref>http://www.unicef.org/spanish/protection/index_earlymarriage.html</ref> Según ONU, los diez países coles tases más altes de matrimoniu infantil son: Níxer, Chad, República Centroafricana, Bangladesh, Guinea, Mozambique, Malí, Burkina Faso, Sudán del Sur y Malawi.<ref>http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2013/child_marriage_20130307/en/</ref>
 
== Ver tamién ==