Diferencies ente revisiones de «Corte Internacional de Xusticia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
m Preferencies llingüistíques
Llinia 19:
Solamente los Estaos pueden ser parte nos asuntos contenciosos plantegaos a la Corte Internacional de Xusticia. La xurisdicción de la Corte ta llindada a los asuntos nos que dambes partes sometieron la so disputa a la Corte. Cada parte tien de cumplir les obligaciones que -y incumban de resultes del xuiciu emitíu pola Corte, el [[Conseyu de Seguridá]] pue ser convidáu a "faer encamientos o decidir sobre midíes" si asina lu envalora pertinente.
 
Na prácticapráutica, los poderes de la Corte viéronse llindaos pol esganu de les partes condergaes en respetar les sentencies de la Corte, o pola imposibilidá del Conseyu de Seguridá pa imponer les consecuencies del xuiciu, bien especialmente si'l fallu va en contra de los intereses d'unu de los cinco países miembros del Conseyu de Seguridá que tien el poder del vetu sobre cualquier decisión.
 
Sicasí, no que concierne a les partes, un xuiciu de la Corte ye venceyante, final y ensin posibilidá d'apelación y, de resultes de la firma de la [[Carta de les Naciones Xuníes]], cada Estáu Miembru de les [[Naciones Xuníes]] comprométese automáticamente a obedecer cualquier sentencia de la Corte Internacional de Xusticia nun asuntu nel cual sía parte. Coles mesmes, la [[Carta de les Naciones Xuníes]] contempla nel so artículu 94 párrafu segundu la posibilidá de los Estaos de recurrir frente a un incumplimientu d'un resolvimientu de la Corte al [[Conseyu de Seguridá]], que tien la potestá de faer encamientos o dictar midíes con cuenta de se cumpla lo fallao per parte de la Corte nel casu particular.
Llinia 46:
 
== Xurisprudencia ==
La xurisprudencia internacional ye una fonte del Derechu, esto ye, nun crea derechu, sinón que ye namái un «''mediu auxiliar pa la determinación de les riegles de derechu''» (art. 38, 1, d) del Estatutu de la CIJ). Los dictames, xuntu coles decisiones n'asuntos contenciosos, formen parte d'esta xurisprudencia internacional, que tien como principal función la de sirvir como elementu d'interpretación del Derechu Internacional. La CIJ fixo na prácticapráutica un usu indistintu como precedentes de los sos dictames y sentencies, tratando a dambos tipos de resolvimientos de pies d'igualdá. Dambes, por tanto, son igualmente xurisprudencia. Ello producíase yá na [[Corte Permanente de Xusticia Internacional]], que tamién podía dictar tanto dictames como sentencies.<ref>Vease Manuel Díez de Velasco, ''Instituciones de Derechu Internacional Públicu'', Tecnos, Madrid, 1988, vol. I, pág. 98: {{cita|''Queden entá por precisar delles cuestiones respecto de la xurisprudencia. D'elles queremos faer referencia, de primeres, a la esistencia dientro de la emitida pola Corte Permanente de Xusticia Internacional y la Corte Internacional de Xusticia de dos clares categoríes dende'l puntu de vista del Estatutu. Refiérome a la distinción ente sentencies y dictames de la Corte, que'l so valor venceyante ye bien distintu. Agora bien, la situación de fechu ye tamién distinta, especialmente pol usu indistintu como precedentes que la Corte vieno faciendo de les sos sentencies y dictames. Ello yá foi señaláu por De Visscher nel so cursu na Academia de La Faya de 1929 (Visscher, Ch. «-yos Avis Consultatifs de la CPJI», en Recueil deas Cours de l'Académie de Droit International de La Haye, 1929, I, n. 26, p. 60) y foi desenvueltu más tarde por Sörensen, responder# por cola doctrina de la mesma Corte Permanente nos asuntos del ''Lotus'' y de la ''Alta Silesia'' y nel dictame sobre la ''Comisión Europea del Danubio''. Sörensen sienta l'afirmación categórica de que pa los efectos d'usu de precedentes la Corte trata de pies d'igualdá sentencies y dictames (Sörensen, M. ''-yos sources du Droit International'', Copenhague, 1946, p. 168), afirmación que nos paez n'estremu convincente.''»}}</ref>
 
== Maxistraos ==
Llinia 64:
La CIJ ta compuesta de quince xueces electos pa períodos de 9 años pola Asamblea Xeneral de la ONU y el Conseyu de Seguridá de la ONU d'una llista de persones nomaes polos grupos nacionales nes Cortes Permanentes d'Arbitraxe. El procesu d'eleición ye espuestu nos Artículos 4–19 del estatutu de la CIJ. Les eleiciones son gradiaes con cinco xueces electos cada trés años, n'orde de garantizar continuidá dientro de la corte.
 
En casu de muerte d'un xuez nel cargu, la prácticapráutica xeneral pa escoyer a un xuez suplente foi por aciu una eleición especial pa completar el mandatu restante. Nun va poder haber dos xueces que sían del mesmu país. Acordies con l'artículu 9, suponse que la composición de la Corte ye pa representar les "principales formes de civilización y los principales sistemes xurídicos del mundu". N'esencia, esto significó'l derechu común, derechu civil y derechu socialista (agora llei '''post-comunista''').
 
Hai un entendimientu informal de que los asientos de la Corte van ser distribuyíos de manera qu'hai: cinco escaños pa los países occidentales, trés pa los Estaos africanos (ente ellos un xuez de derechu civil francofónico, unu de derechu común anglofónico y otru árabe), dos pa estaos d'Europa del Este, trés p'Asia y dos pa los Estaos d'América Llatina y el Caribe. Los cinco miembros permanentes del Conseyu de Seguridá de Naciones Xuníes (Francia, Rusia, China, el Reinu Xuníu y los Estaos Xuníos) tienen siempres un xuez de la Corte, ocupando d'esta manera trés de los asientos del Oeste, unu de los asientos d'Asia y unu de los asientos d'Europa del Este. La esceición foi China, que nun cuntaba con un xuez de la Corte dende 1967 hasta 1985, yá que nun presentó un candidatu.
 
L'artículu 6 de los Estatutos establez que tolos xueces tienen de ser "escoyíos independientemente de la so nacionalidá, ente persones de gran integridá moral", que son bien calificaos pal cargu xudicial más altu nos sos estaos d'orixe o conocíu como abogaos cola competencia abonda nel derechu internacional.
La independencia xudicial encétase específicamente nos artículos 16 a 18. Los maxistraos de la Corte Internacional de Xusticia nun pueden ocupar nengún otru puestu, nin actuar como asesor. Na prácticapráutica, los miembros del Tribunal tienen la so propia interpretación de les presentes bases. Esto déxa-yos participar nel arbitraxe fuera y ocupen cargos profesionales, siempres y cuando nun hai conflictu d'intereses.
Un xuez puede ser destituyíu namái pol votu unánime de los demás miembros de la Corte. A pesar d'estes disposiciones, la independencia de los xueces de la CIJ foi cuestionada. Por casu, mientres el Casu Nicaragua, los EE.XX. emitió un comunicáu suxuriendo que nun podía presentar el material sensible a la Corte por cuenta de la presencia de los xueces de los Estaos del bloque oriental.