Diferencies ente revisiones de «Gobiernu d'España»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Preferencies llingüistíques
Llinia 294:
L'artículu 101 de la Constitución española establez nel so apartáu primeru que «El Gobiernu cesa tres la celebración d'eleiciones xenerales, [[#Moción de censura|Moción de censura]], por dimisión o fallecimientu del so presidente». A ello añede nel so apartáu segundu que «El Gobiernu cesante va siguir en funciones hasta la toma de posesión del nuevu Gobiernu».
 
Hasta l'aprobación de la Llei del Gobiernu nun s'establecía de forma espresa llimitación dalguna na so actividá por más que dende la doctrina y la prácticapráutica política defendíase la necesidá de autorrestricción mientres dichos períodos.
 
La continuidá en funciones del órganu gubernamental dibuxa nésti una naturaleza estremada que s'asitia na finalidá de la so actuación: torgar que se produza un paralís de la función de gobiernu y faer posible el trespasu de poderes y la formación del nuevu Executivu. Esto tuviera de traducise, teóricamente, y dende considerancies polítiques, na inhabilitación del mesmu pal desenvolvimientu del so programa de gobiernu conforme a considerancies partidistes, y la llimitación de la so actividá a la ordinaria alministración de los asuntos públicos, cola lóxica habilitación —con independencia de tales criterios— pa los supuestos en que la urxencia de la midida asina la pudiera faer precisu; llindar asina l'acción del Gobiernu, condicionando la llibertá de los sos fines, conteníos y formes d'actuación.
 
Treslladar estes idees a la prácticapráutica nun resulta fácil. N'ausencia de previsión espresa que llinde l'ámbitu d'actuación d'un Gobiernu que permanez en funciones, son los usos constitucionales los que van dar, sía que non, la pauta de la interpretación de dicha continuidá y les sos consecuencies. Con tal ausencia namá podría esbozase la esclusión de determinaes competencies del so elencu de potestaes sobre la base de la esistencia de llimitaciones implícites derivaes de la mesma estructura institucional; con esceición d'estes, el restu de competencies tener habilitaes jurídicamente, por más que sería igualmente problemáticu concretar aquélles.
 
Comoquier, y si pretende dase un pasu más allá que sala d'una curtia reconducción a la autorrestricción gubernamental o del diseñu de llimitaciones implícites, tenemos d'afirmar que nin acutar les competencies d'un Gobiernu en funciones resulta operación senciella, nin faelo resuelve, ensin más, los problemes que trai analizar les consecuencies práutiques de la naturaleza estremada d'un Gobiernu nesti estáu.