Diferencies ente revisiones de «Hexámetru»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
Llinia 21:
Cuantos más dáctilos contenga un hexámetru, meyor, y cada hexámetru tien de contener siquier un dáctilo puru. La única esceición na poesía clásica ye [[Gayo Valerio Catulo|Catulo]], 116, 3. En [[Homero]] ye bien frecuente la [[cesura femenina]]. En literarura castellana consta de seis dáctilos: un [[Dáctilo (métrica)|dáctilo]] ye una secuencia de trés sílabas, lo que fai un pie métricu, que nel castellán componer por una sílaba acentuada y dos átones.
 
L'hexámetru holodactílico consta solo de dáctilos, salvo'l pie final; el holoespondaico solu de espondeos salvo la clausa final de dos pies; l'hexámetru llatinu basar na alternanza de pies dáctilos y espondeos, magar la clausa final ye siempres la mesma: __UU / __O. Lo ideal pal poeta ye incluyir el máximu númberu de dáctilos y el mínimu de espondeos, pero como ye prácticamentepráuticamente imposible sostener un ritmu continuu d'hexámetros holodactílicos y el ritmu sería bien monótonu, la convención almite la sustitución de dos curtios por una llarga pa formar un espondeo salvu na clausa final.
 
Los gramáticos antiguos como [[Mario Servio Honorato|Servio]] nel so ''[[De centum metris]]'' clasificaben tamién otres formes d'hexámetru que nun se traten de métrica como s'entiende agora. Por casu, los siguientes versos ''rhopalicos'' de [[Ausonio]]: