Diferencies ente revisiones de «Física estadística»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-resultancies +resultaos)
m Preferencies llingüistíques
Llinia 19:
Nel sieglu XVIII [[Daniel Bernoulli]] aplica razonamientos estadísticos pa esplicar el comportamientu de sistemes de fluyíos.
 
Los años cincuenta del [[sieglu XIX]] marcaron un finxu nel estudiu de los sistemes térmicos. Per esos años la termodinámica, que creciera básicamente por aciu l'estudiu esperimental del comportamientu macroscópico de los sistemes físicos a partir de los trabayos de [[Nicolas Léonard Sadi Carnot]], [[James Prescott Joule]], [[Clausius]] y [[William Thomson|Kelvin]], yera una disciplina estable de la física. Les conclusiones teóriques deducíes de les primeres dos lleis de la termodinámica coincidíen coles resultaos esperimentales. Coles mesmes, la [[teoría cinética]] de los gases, que se basara más na especulación que nos cálculos, empezó a remanecer como una teoría matemática real. Sicasí, foi hasta que [[Ludwig Boltzmann]] en [[1872]] desenvolvió'l so [[teorema H]] y d'esta miente estableciera l'enllaz directu ente la entropía y la dinámica molecular. PrácticamentePráuticamente coles mesmes, la [[teoría cinética]] empezó a dar a lluz al so sofisticáu socesor: la [[Coleutividá estadística|teoría del ensamble]].
 
El poder de les técniques que finalmente remanecieron amenorgó la categoría de la termodinámica de "esencial" a ser una consecuencia de tratar estadísticamente un gran númberu de partícules qu'actuaben so les lleis de la mecánica clásica. Foi natural, por tanto, qu'esta nueva disciplina terminara per denominar se [[mecánica estadística|mecánica estadística o física estadística]].