Diferencies ente revisiones de «Rescamplu del Catatumbo»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo espacios ente párrafos
m Preferencies llingüistíques
Llinia 2:
El '''rescamplu del Catatumbo''' ye un fenómenu meteorolóxicu que se presenta na cuenca del llagu de Maracaibo en [[Venezuela]], principalmente na zona sur de dichu llagu y na cuenca inferior del ríu Catatumbo, d'onde procede'l so nome. Científicos del [http://cmc.org.ve Centru de Modeláu Científicu] indiquen que lo más apropiao sería falar de los '''rescamplos del Catatumbo''', por cuenta de que tienden a asoceder en múltiples sitios cada nueche, pero dende llueñe apréciense como si fuera un únicu fenómenu.
 
Esti fenómenu caracterizase pola apaición d'una serie de [[Rellampu|rescamplos]] de manera casi continua y prácticamentepráuticamente silente poles grandes distancies que se precisen pa reparar el fenómenu, que produzse en nubes de gran desenvolvimientu vertical formando descargues eléctriques ente 1 y casi 4 [[Quilómetru|kilómetros]] d'altor, a midida que los vientos acomuñaos al [https://vimeo.com/152656820 Jet Nocherniegu de Baxu Nivel de la Cuenca del Llagu de Maracaibo] enfusen na superficie del llagu n'hores de la tarde (cuando la evaporación ye mayor) y vense obligaos a xubir pol sistema montascosu de Perijá (de 3.750 msnm) y el Cordal de Mérida, el ramal venezolanu de los Andes (d'hasta 5.000 msnm, aprosimao).
 
L'orixe d'esti fenómenu ta nel efeutu orográficu d'estos [[Cordal|cordales]] que zarren y frenen los vientos del nordés; asina, prodúcense nubes de gran desenvolvimientu vertical, concentraes principalmente na cuenca del ríu Catatumbo. Esti fenómenu ye bien bono de ver dende cientos de kilómetros de distancia, como dende Cúcuta, en [[Colombia]], o dende'l mesmu llagu (onde nun suelen presentase nubes mientres la nueche). Por ello, tamién se conoz como'l Faru de Maracaibo, una y bones les embarcaciones que derrompíen la zona podíen salear mientres la nueche ensin problemes na dómina del saléu a vela. Puede asoceder hasta 260 vegaes al añu y dura hasta 10 hores per nueche; amás, esti fenómenu puede algamar los sesenta descargues per minutu.