Diferencies ente revisiones de «Loriguilla»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Preferencies llingüistíques
Llinia 76:
L'actual conceyu de Loriguilla nel [[Campu de Turia]] ocupa una de les superficies más belles de la vega del Llanu de Cuart. Esti conceyu ta consideráu unu de los pueblos con más zones verdes de la Comunidá Valenciana, polo que se fai imprescindible'l paséu poles sos anches y ajardinadas cais, o poles cais del Paséu de Valencia, l'Avenida Joaquín Lleó, la Fonte de la Soledá o la Plaza del Conceyu. Tamién podemos visitar poles sos fresques aveseos y amplies zones de recréu'l Polideportivu Municipal con un campu de fútbol d'última xeneración y servicios de piscina, frontón y chigre-restorán.
 
* El recursu históricu más importante de Loriguilla la nueva ye ensin dulda, '''la Masía del Conde de Torrefiel''' (S. XIX), un caserío agroganadero que respuende a la tipoloxía de casa con un patiu articuláu a los sos llombos, alredor de la cual dispónense les distintes dependencies económiques y de serviciu. Col tiempu, y conforme crecía la esplotación, fuéronse añediendo distintos cuerpos al llateral que mira a llevante. El tipu de fábrica utilizáu na so construcción ye la mampostería pa los parámetros murales y el lladriyu pa reforzar esquines, puertes y ventanes. D'esti edificiu ye de reseñar l'interés arquitectónicu que de les naves diáfanas asitiaes al norte y al sur, de dos altures y calter originariamente fabril, por permanecer prácticamentepráuticamente inalteraes y fieles a la concepción orixinal del conxuntu de la Masía. D'elles presenta un meyor estáu de caltenimientu l'asitiada al norte, presentando la del sur una torre central qu'apurre a la identificación del conxuntu edificáu dende una percepción alloñada. Presenta interés, coles mesmes, el patiu central accesible dende l'oeste pal pasu de ganáu y mercancía, siendo oxetu de posteriores reformes les pieces de vivienda recayentes al mesmu y al xardín asitiáu al este, como queda de manifiestu nel distintu tratamientu de zócalos y pavimentos, con edaes que tomen dende finales del XIX hasta prácticamentepráuticamente los nuesos díes. El conxuntu ornamental d'azulexos que podemos atópase en tol so interior ye de señalar yá que presenta característiques xeométriques y orientalizantes en policromía, que xueguen colos distintos usos que se-y daben a los espacios del edificiu. La fábrica d'estos provien de los fornos de Manises habiendo estáu pintaos a mano polo que'l valor de los mesmos yá ye vultable. Nel xardín del este son de destacar el conxuntu de cuatro palmeres centenaries que fueron llantaes a la fin de la construcción de la masía.
* la '''Capiya de San Antonio Abá''', como antiguu centru de xunta d'el llabradores que trabayaben pal Conde, ellí non yá axuntábense pa celebrar el cultu ordinariu sinón que llevaben a cabu les xeres d'organización del campu y del ganáu. Esta capiya presenta, un pequenu altar en forma de retablu, onde s'atopaba un mosaicu cerámicu del santu patronu de los animales, con unes yeserías que recuerden al estilu artísticu del Neoclásicu.
* '''La Masía del Conde''' dexó de funcionar a lo llargo de la primer metá del sieglu XX. Finalmente, l'Institutu Nacional de Colonización mercó a la REVA la Masía del Conde y les sos tierres pa reasitiar nos años sesenta'l llugar nuevu de Loriguilla.Nun resulta ambiciosu señalar que dende l'añu 2001 y por cuenta de l'aprobación del Plan Xeneral d'Ordenación Urbana de Loriguilla, esta Masía pertenez al Catálogu de Bienes y Espacios Protexíos que se contempla en dichu plan. Dende esi momentu, el Conceyu de Loriguilla tien previstu la so total recuperación y adecuación como elementu potencial turísticu y cultural, destinando una parte d'ella a la creación d'un restorán y un hotel rural, y el restu de la Masía como contenedor cultural de primer orde pa la provincia.