Diferencies ente revisiones de «Enllaz químicu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Preferencies llingüistíques
Llinia 14:
Nuna visión simplificada d'un [[enllaz iónicu]], l'electrón d'enllaz nun ye compartíu, sinón que ye tresferíu. Nesti tipu d'enllaz, el [[orbital atómicu]] más esternu d'un átomu tien un llugar llibre que dexa la adición d'unu o más electrones. Estos electrones apocayá amestaos ocupen potencialmente un estáu de menor enerxía (más cerca al núcleu por cuenta de la alta [[carga nuclear efectiva]]) de lo qu'esperimenten nun tipu distintu d'átomu. Arriendes d'ello, un núcleu ufierta una posición de más fuerte unión a un electrón de lo que lo fai l'otru núcleu. Esta tresferencia causa qu'un átomu asuma una carga neta positiva, y que l'otru asuma una carga neta negativa. Entós, el ''enllaz'' resulta de l'atracción electrostática ente los átomos, y los átomos constituyir en (([[ion]]es)) de carga positiva o negativa.
 
Tolos enllaces pueden ser esplicaos pola teoría cuántica, pero, na prácticapráutica, delles riegles de simplificación déxen-yos a los químicos predicir la fuerza d'enllaz, direccionalidad y [[polaridá (química)|polaridá]] de los enllaces. La [[riegla del octeto]] y la (TREPEV) teoría de repulsión de pares d'electrones de la [[capa de valencia]] son dos exemplos.
 
Esisten teoríes más sofisticaes, como la [[teoría del enllaz de valencia]], qu'inclúi la [[hibridación (química)|hibridación d'orbitales]] y la [[resonancia (química)|resonancia]], y el métodu de [[combinación llineal d'orbitales atómicos]] dientro de la [[teoría de los orbitales moleculares]], qu'inclúi a la [[teoría del campu de los ligantes]]. La [[electrostática]] ye usada pa describir polaridaes d'enllaz y los efectos qu'exerz nes sustances químiques.