Diferencies ente revisiones de «Periodu helenísticu d'Exiptu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Preferencies llingüistíques
Llinia 22:
En tornando de Siwa Alejandro permaneció en Menfis hasta [[331 a. C.|331 a. C.]] entamando administrativamente Exiptu. Punxo a exipcios nativos na mayoría de cargos políticos pero a un griegu, [[Cleómenes de Naucratis]], al mandu de les finances. Dempués partió a la conquista del restu del Imperiu persa. Yá nunca tornaría a Exiptu.
 
Cleómenes, quien teóricamente namái yera un [[nomarca]], na prácticapráutica foi l'auténticu gobernante d'Exiptu, pos tenía facultá pa imponer y recaldar impuestos en tolos nomos del país. A pesar de que se-y acusó d'escesiva rapacidad, Exiptu espolletó mientres el so gobiernu, teniendo en cuenta la desastrosa situación del país sol anterior dominiu persa. Amás, foi nomáu espresamente por Alejandro responsable de la edificación d'Alexandría, ciudá que creció rápido en desterciu de les antigües capitales Menfis y [[Tebas (Exiptu)|Tebas]].
 
Alejandro morrió en [[323 a. C.|323 a. C.]] ensin herederos directos. Dende entós hasta [[305 a. C.|305 a. C.]] distintos territorios del Imperiu fueron gobernaos en calidá de sátrapas polos sos xenerales (los llamaos [[diádocos]]), que mientres esti tiempu caltuvieron diversos enfrentamientos territoriales y políticos ente ellos. Mentanto esistía una unidá (tan solo nominal) del Imperiu baxu [[Filipu III de Macedonia|Filipu III Arrideo]] (hermanascu d'Alejandro) y [[Alejandro IV de Macedonia|Alejandro IV]] (fíu póstumu d'Alejandro y [[Roxana]]).
Llinia 251:
Los Lágidas establecieron un sistema económicu mistu, que cuntaba con monopolios reales y negocios privaos. De la esplotación de los primeres y de los impuestos sobre los segundos llograben ingresos. Caltiénense papiros del sieglu III a. C. qu'amuesen, por casu, la esistencia en tiempos de [[Ptolomeo II]] de monopolios reales del aceite, producción testil, fabricación y vienta de [[cerveza]], y distribución de sal. Lo que nun taba monopolizado taba gravado, a distintos niveles según el productu en cuestión.
 
Anque nun ye posible determinar con exactitú en qué se gastar depués les ganancies, lo cierto ye qu'una bona parte d'elles diba destinada a caltener al ampliu estamentu militar ptolemaicu. Dientro del país, dalgún dineru dirixir a l'alministración, anque'l gastu en personal taba empuestu al posterior llogru de beneficios. Munchos papiros faen referencia a estos pagos, que figuren como salarios prefijados de mano en lleis, y non como una cantidá en función de la ganancia resultante (prácticapráutica emplegada polos romanos).
 
La economía del Exiptu helenísticu yera altamente sofisticada ya incluyía ocupaciones especializaes. Por casu, la banca, que sirvía coles mesmes al rei y a intereses privaos. El bancu real, con sucursales en tol país, faía les vegaes de tesorería, cobrando los pagos debíos al rei, y efectuando desembolsos oficiales a les autoridaes competentes. Coles mesmes los bancos realizaben tou tipu d'operaciones privaes, como préstamos, depósitos y pagos a cuentes. Coses toes elles de les que daben fe per escritu. Hai constancia de que tierres y cases fueron tamién oxetu de transacciones económiques (como préstamos), a pesar de qu'en teoría'l rei tenía la mayoría d'elles.
Llinia 275:
N'Alexandría tuvo llugar una considerable producción lliteratura orixinal, y de allá provien una gran parte de los escritos en [[llingua griega]] del mundu helénicu nesti [[periodu helenísticu|periodu]]. Pero amás, a partir de mediaos del [[sieglu III a. C.|sieglu III a. C.]], estudiábase académicamente tol bagage cultural anterior, gracies a lo cual caltuviéronse munches obres griegues primitives. Cabo señalar nesti aspeutu, por casu, el trabayu que sobre [[Homero]] realizaron [[Zenódoto de Éfeso]] y [[Aristarco de Samotracia]]. La [[Biblioteca d'Alexandría]] arrexuntaba tantos manuscritos como podía, y al empar, mientres tol periodu, escribíense nueves obres na ciudá, que depués se vendíen a griegos per tol país. La [[Ciencia del antiguu Exiptu|ciencia]] tamién florió na Alexandría de los Lágidas, y nella estudiaron ya investigaron grandes sabios como [[Arquímedes]], [[Euclides]], [[Eratóstenes]], [[Herón d'Alexandría|Herón]], [[Aristarco de Samos]], etc. Por cuenta de esta gran cantidá de prominentes homes de ciencies y lletres, la urbe foi unu de los principales núcleos del saber del mundu antiguu, andando a la tema con [[Atenes]], y caltuvo la so importancia hasta enforma tiempu dempués del fin de la dinastía ptolemaica.
 
El desplazamientu escontra l'oeste del centru de poder nel Mediterraneu, dio a Exiptu una seguridá que dexó la supervivencia de la dinastía lágida, de la que favoreció un desenvolvimientu cultural griegu nel país. Na prácticapráutica les cultures griega y exipcia nun s'entemecieron sinón que coesistieron. Los Ptolemeos esplotaron los recursos del país ya impulsaron la cultura griega, pero dexaron la continuidá de les instituciones indíxenes n'aspeutos relixosos, llegales, lliterarios, y de costumes. El so enfotu en caltener el griegu como idioma de l'alministración tuvo como efeutu, al marxe del so intencionalidad política, una contribución al gran florecimientu de la cultura helénica n'Alexandría.
 
== Cronoloxía del periodu helenísticu d'Exiptu ==