Diferencies ente revisiones de «Comuña de París»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Preferencies llingüistíques
Llinia 78:
A pesar de les diferencies internes, el Conseyu tuvo un bon empiezu al caltener los servicios públicos esenciales pa una ciudá de dos millones d'habitantes; tamién foi capaz d'algamar un consensu sobre ciertes polítiques que tendíen escontra una democracia social progresista más qu'a una revolución social. Por cuenta de la falta de tiempu (la Comuña pudo axuntase menos de 60 díes en total) namái unos pocos decretos fueron implementaos. Estos incluyíen: remisión de les rentes, que fueren aumentaes considerablemente por caseros, hasta que se terminara l'asediu; l'abolición del trabayu nocherniegu nos cientos de panaderíes de París; l'abolición de la [[guillotina]]; la concesión de pensiones pa les vilbes de los miembros de la Guardia Nacional muertos en serviciu, asina tamién como pa los sos fíos; la devolución gratuita de toles ferramientes d'el trabayadores, al traviés de les cases d'enfotu estatales; retardáronse les obligaciones de deldes y aboliéronse los intereses nes deldes; y, alloñar de los estrictos principios reformistes, el derechu de los emplegaos a tomar el control d'una empresa si fora abandonada pol so dueñu.<ref>Carlos Marx. «La Guerra Civil en Francia». Engels escribió esta introducción pa la tercer edición alemana del trabayu de Marx «La guerra civil en Francia» publicada en 1891 en conmemoración del 20<sup>mo</sup> aniversariu de la Comuña de París. En dicha edición, Engels incluyó'l primera y el segundu manifiestu del Conseyu Xeneral de l'Asociación Internacional de Trabayadores, escritos por Marx, alrodiu de la guerra francu-prusiana, manifiestos que nes ediciones posteriores en distintes llingües publicar tamién xuntu con «La guerra civil en Francia».</ref><ref>Una traducción al español de «La guerra civil en Francia» puede consiguise dende los arquivos de la Universidá Complutense de Madrid (http://www.ucm.es/info/bas/es/marx-eng/71gcf/1.htm).</ref>
 
El Conseyu terminó col [[allistamientu]] y reemplazó l'exércitu convencional con una Guardia Nacional de tolos ciudadanos que podíen portar armes. La lexislación propuesta dixebraba la ilesia del Estáu, faía que toles propiedaes de la ilesia pasaren a ser propiedá estatal, y escluyía la relixón de les escueles. Dexóse-yos a les ilesies siguir cola so actividá relixosa namái si calteníen les sos puertes abiertes al públicu pela tarde por que se realizaren xuntes polítiques. Esto fixo de les ilesies el principal centru políticu participativu de la Comuña. Otra lexislación proxectada trataba de reformes educatives que dexaríen que la educación y la prácticapráutica técnica fueren disponibles pa tol mundu.
 
La Comuña adoptó mientres la so curtia esistencia l'enantes refugáu [[Calendariu republicanu francés|Calendariu de la I República Francesa]], según la [[bandera colorada]] en cuenta de la [[bandera de Francia|tricolor]].