Diferencies ente revisiones de «Nacionalismu chinu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Preferencies llingüistíques
Llinia 29:
El puntu de vista oficial del nacionalismu chino mientres les décades de [[Años 1920|1920]] y [[Años 1930|1930]] tuvo bien influyíu pol [[Movimientu Modernu|modernismu]] y el [[darwinismo social]], y abogaba pola asimilación cultural de los grupos étnicos apoderaos pol Estáu Han, "culturalmente avanzáu", pa convertise tantu nominalmente como de facto en miembros de la ''[[Zhonghua Minzu]]'' (nacionalidá china). Nesti procesu influyó'l destín d'estaos multiétnicos como'l [[Imperiu austrohúngaru]] y el [[Imperiu otomanu]], en comparanza col d'estaos monoculturales como [[Alemaña]].
 
Mientres les siguientes décades el nacionalismu chino foi influyíu pol pensamientu etnográficu rusu y l'ideoloxía oficial de la República Popular China, qu'afirma que los Han son unu de los munchos grupos étnicos, cada unu d'ellos con una cultura y llingua que tien de ser respetada. Sicasí, munchos críticos afirmen qu'a pesar d'esta visión oficial, les actitúes asimilacionistas permanecen fondamente enraigonaes y la visión popular de les relaciones de poder reales crea una situación na que, na prácticapráutica, esiste un nacionalismu chino que supon la dominación de les árees minoritaries por Haber y l'asimilación d'estos grupos minoritarios.
 
Mientres los [[años 1960|año sesenta]] y [[años 1970|setenta]], el nacionalismu chino na China continental entemecer cola retórica del marxismu, y la retórica nacionalista se subsumió en gran parte nuna retórica internacionalista. Per otru llau, el nacionalismu chino en [[Taiwán]] trataba básicamente de caltener los ideales y l'heriedu de Sun Yat-sen, el partíu que fundó, el [[Kuomintang]] y l'anticomunismu. Ente que la definición de "nacionalismu chino" yera distintu na República de China y la República Popular China, dambes reclamaben territorios chinos como les islles [[Diaoyutai]].
Llinia 55:
Amás del movimientu pola independencia de Taiwán, esisten delles ideoloxíes que s'oponen al nacionalismu chino.
 
El opositores al nacionalismu chino atáquenlo dende dellos lladrales. Dalgunos afirmen que'l nacionalismu chino ye inherentemente atrasáu y dictatorial ya incompatible con un Estáu modernu. Otros defenden que'l nacionalismu chino ye fundamentalmente una ideoloxía imperialista o racista, que na prácticapráutica condució a la opresión de grupos como los [[etnia tibetana|tibetanos]] y [[güigur]]es. Per otru llau, los nacionalistes chinos deféndense diciendo que'l nacionalismu chino surdió nuna era de [[imperialismu]] y que foi esencial pa la fundación del Estáu chinu modernu, llibre de la dominación estranxera. Nesi aspeutu, el nacionalismu chino tien un orixe anti-imperialista que lo estrema de los tipos de nacionalismu que conducieron a Estaos [[fascismu|fascistes]] como la [[Alemaña Nazi]].
 
== Nacionalismu populista chinu ==