Diferencies ente revisiones de «Nicanor Piñole»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-{{Infobox persona}} +{{Persona}})
m Iguo apostrofación
Llinia 2:
'''Nicanor Pedro Vicente Piñole Rodríguez''' ([[6 de xineru]] de [[1878]], [[Xixón]] - [[18 de xineru]] de [[1978]], Xixón) foi un pintor.
 
Con 16 años treslladóse a [[Madrid]] pa entamar la so formación artística na [[Academia de Belles Artes de San Fernando]]. Seis años más tarde, en [[1900]], treslladóse a [[Roma]], onde pasó dos años, y a [[París]], onde tuvo un mes, pa regresar a Xixón en [[1902]]. Participa en diverses exposiciones locales y nacionales, como la Exposición Nacional de Belles Artes, obteniendo la tercera medalla na Exposición Universal de [[Buenos Aires]], la segunda na de Madrid de [[1917]] y la primera honorífica na de Madrid de [[1920]]. Na década de los años venti tamién envía cuadros a exposiciones en n'[[Estaos Xuníos]].
 
La so estancia n'Italia y el conocimientu de los impresionistes condicionó la so primera dómina, na que trunfó la pasta y el color. Pero depués diría averándose a les tonalidaes grises p'aclimatase a l'atmósfera cromática asturiana. Les sos composiciones tan llenes de figures, con escenes que narren la vida campesina como son les romeríes, procesiones, o tamién les escenes del trabayu portuariu y d'otros llabores. Otra de les temátiques qu'apaez de forma obsesiva nes sos obres ye'l so autorretratu.