Diferencies ente revisiones de «Hector Berlioz»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Iguo apostrofación
Llinia 37:
Dempués de la so torna a París —depués de dos años becáu estudiando [[ópera]] italiana en [[Roma]]—, enterar de que [[Harriet Smithson]] finalmente asistiera a una presentación de la ''Sinfonía Fantástica''. Ella rápido diose cuenta de que yera una clara alegoría de les apasionaes cartes que Berlioz escribiéralu. Llueu se casaron, pero pocos años dempués, desilusionaos, dixebráronse.
 
Mientres la so vida, Berlioz foi más famosu como [[direutor d'orquesta]] que como [[compositor]]. Dacuando daba ciclos de [[conciertu|conciertos]] en n'[[Alemaña]] y [[Inglaterra]], onde dirixía óperes y música sinfónica, tantu so como d'otru compositores.
 
Delles vegaes atopar col compositor y virtuosu del [[violín]] [[Nicolo Paganini]]. Acordies con les memories de Berlioz, Paganini ufiertó-y 20.000 [[francu (moneda)|francos]] dempués de ver una representación en vivu de ''[[Aroldo n'Italia|Harold n'Italia]]'' obra basada nel ''[[Childe Harold]]'' (Pequenu Aroldo) de [[Byron]]. La idea yera que Berlioz vendiéra-y esa obra (una sinfonía concertante para [[viola]]) por que Paganini pudiera tocar como propia.