Diferencies ente revisiones de «Pío IX»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Iguo apostrofación
Llinia 61:
Los católicos tomaron llueu concencia de los problemes políticu-relixosos que se derivaben de la [[Revolución francesa]], sicasí bien amodo, como'l restu de la sociedá, fueron conscientes d'una segunda revolución d'otra naturaleza que taba modificando en fondura la sociedá tradicional, la denomada revolución industrial.
 
Dende 1830 los teóricos y activistes, como [[Robert Owen]] ([[cartistas]]) en n'[[Inglaterra]] y [[Henri de Saint-Simon|Saint-Simon]], [[Charles Fourier|Fourier]] y [[Proudhon]] en [[Francia]], denunciaren les inxusticies del capitalismu y del lliberalismu, promoviendo la resistencia obrera. En 1847 [[Marx]] y [[Engels]] ellaborara'l “[[manifiestu comunista]]”, la ''carta magna'' del socialismu científico.
 
Mientres el [[movimientu obreru]] entamábase d'esta miente, amplios sectores de la sociedá, hasta'l fin del sieglu, refugaben tomar en considerancia la necesidá de lo que güei se llama “reforma de les estructures” sía por incomprensión de los nuevos problemes, sía pola absoluta novedá de los mesmos.
Llinia 203:
* ''Omnem sollicitudinem'', a los católicos de ritu greco-ruteno (13 de mayu de 1874)
* ''Gravibus Ecclesiae'', proclamando'l xubiléu del añu [[1875]] (24 d'avientu de 1874)
* ''Quod nunquam'', sobre la situación de la [[Ilesia]] en n'[[Alemaña]] (5 de febreru de 1875)
* ''Graves ac diuturnae'', sobre poemes teolóxicos amenaos na universidá de [[Berna]] ([[Suiza]]) - (23 de marzu de 1875)
* ''Quae Patriarchatu'', sobre problemes ente los catícos de ritu [[Caldia|caldéu]] (1 de setiembre de 1876)