Diferencies ente revisiones de «Comuña de París»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Iguo apostrofación
Llinia 102:
Una gran ayuda tamién vieno dende la comunidá estranxera de refuxaos y exiliados políticos en París: unu d'ellos, el [[Polonia|polacu]] ex-oficial y nacionalista [[Jaroslaw Dombrowski]], convirtióse polo xeneral destacáu de la Comuña. El Concilio taba influyíu pol internacionalismu, polo que la [[Columna Vendôme]], que celebraba les victories de [[Napoleón I]] y yera considerada pola Comuña como un monumentu al [[chovinismo]], foi baltada.
 
Nel estranxeru, había xuntes y mensaxes de bona voluntá unviaos por sindicatos y organizaciones socialistes, incluyendo dalgunos en n'[[Alemaña]]. Pero les esperances de llograr ayuda concreta d'otres ciudaes de Francia fueron llueu abandonaes. Thiers y los sos ministros en Versalles iguar pa evitar que saliera de París casi tola información; y nos sectores provincial y rural de Francia había siempres esistíu una actitú escéptica escontra les actividaes de la metrópolis. Los movimientos en [[Narbonne]], [[Limoges]] y [[Marsella]] fueron rápido estrapaos.
 
Mientres la situación deteriorábase, una sección del Concilio ganó una votación (a la que s'oponía Eugène Varlin —un corresponsal de Carlos Marx— y otros moderaos) pa crear un «[[Comité de Salvación Pública]]», modeláu a imaxe del órganu xacobín del mesmu nome formáu en [[1792]]. Los sos poderes yeren estensos. Pero yá casi pasara la hora na qu'una autoridá central fuerte podía ayudar.