Diferencies ente revisiones de «Necrópolis»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Iguo apostrofación
Llinia 1:
[[Archivu:Valley of the Kings (Luxor, Egypt).jpg|thumb|El [[Valle de los Reis]], la necrópolis real de [[Menfis]], en n'[[Exiptu]].]]
Una '''necrópolis''' ye una especie de [[campusantu]] o llugar destináu a enterramientos. Etimológicamente significa ''ciudá de los muertos/cadabres'', pos provien del griegu antiguu: 'νεκρος "necros", muertu o cadabre, y πολυς ''polys'', Ciudá-tao. El términu emplégase de normal pa designar campusantos pertenecientes a grandes [[Ciudá|urbe]]s, según pa les zones d'enterramientu que s'atoparon cerca de ciudaes d'antigües [[Civilización|civilizaciones]].
 
Les necrópolis fueron construyíes por delles razones, dacuando eminentemente relixoses, como la [[Necrópolis de Guiza]], en n'[[Exiptu]]. El llamáu [[Valle de los Reis]] surde mientres el [[Imperiu Nuevu]], frente a [[Tebas (Exiptu)|Tebas]], col propósitu d'evitar los periódicos robos de les riques dotes funeraries de [[faraones]] y nobles exipcios, configurando los enterramientos como luxoses galeríes soterrañes, pero despintando y sellando los sos accesos; la gran mayoría fueron escalaes pocos años dempués.
 
[[Archivu:San Agustin parque arqueologic.jpg|thumb|[[Parque arqueolóxicu de San Agustín]] en Colombia.]]
 
Munches cultures fundaron necrópolis en respuesta a la prohibición de prauticar enterramientos dientro de les llendes urbanes. Los caminos que partíen de les ciudaes fueron ornados con monumentos funerarios, especialmente nel [[Imperiu romanu]]. Entá pueden trate na [[Vía Apia]] de [[Roma]], en n'[[Italia]] y en [[Hierapolis]] en [[Pamukkale]], [[Turquía]]
 
Un bon exemplu de necrópolis en n'[[América]] na llamada [[Cultura San Agustín]] con antigüedá cimera a 2000 años a.C. y onde se soterraben los [[cacique]]s principales de les etnies Americanes.
 
N'España y Portugal caltiénense necrópolis de dómina anterior a Cristu, como les [[Anexu:Necrópolis celtibériques|celtibériques]], y posteriores, de la Repoblación na Edá Media (sieglos IX-XI).