Diferencies ente revisiones de «Adobe»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Iguo apostrofación
Llinia 9:
En Perú esiste la ciudadela de [[Chan Chan]], la ciudá de folla más grande d'América, perteneciente a la Cultura [[Chimu]], ([[1200]]-[[1480]]). Chan Chan allugar nel valle de Moche, frente al mar, a metá de camín ente'l balneariu de Huanchaco y la ciudá de Trujillo, capital del departamentu de La Llibertá na mariña norte del Perú. El sitiu arqueolóxicu cubre una área averada de veinte kilómetro cuadraos. La zona central ta formada por un conxuntu de diez recintos cercaos (llamaos "ciudadeles") y otres pirámides. Esti conxuntu central, cubre una área de seis kilómetro cuadraos, aprosimao. El restu, ta formáu por un ensame de pequeñes estructures mal calteníes, siendes, canales, muralles y campusantos.
 
En N'[[España]], ye característicu, ente otres, de les rexones seques de [[Castiella y Llión]] onde s'añedir paya a la folla. Les construcciones d'adobe suélense remozar con una capa del mesma folla colo que dan esi aspeutu tan interesáu de les cases típiques de [[Tierra de Campos]]. Tamién ye avezáu en rexones semi-desérticas d'África, América Central y América del Sur ([[ranchu (vivienda)|ranchu]].)
 
En [[Méxicu]], [[Colombia]], [[Ecuador]], [[Perú]], [[Bolivia]], [[Arxentina]] y nel sur y norte de [[Chile]] les cases d'adobe son entá patrimoniu de munches families humildes, que caltienen esta tradición dende tiempos inmemoriales. Entemecer campera seca cola folla dexa una correcta aglutinación, gran resistencia albentestate y evita que los bloques una vegada solidificados tiendan a sedase. Darréu los bloques xuntar ente sigo con folla pa llevantar murios.