Diferencies ente revisiones de «Dictadura de los Coroneles»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Iguo apostrofación
Llinia 56:
== Marcu históricu ==
 
La dictadura que tuvo llugar en [[Grecia]] ente [[1967]] y [[1974]] ta considerada internacionalmente como un episodiu más de la [[Guerra Fría]]. Los esfuerzos de la [[URSS]] y de los [[Estaos Xuníos]] por estender la so respectiva área d'influencia, non yá en n'[[Europa]], sinón en tolos continentes, dieron llugar a una serie de conflictos alcontraos. Fora de Grecia, en casos estremos y circunstancies más violentes, esta llucha daba como resultancia, o bien la completa preponderancia de los comunistes, como en [[Vietnam]], o l'estremu opuestu dictadures pro-occidentales d'estrema derecha, como en [[Chile]] o [[Arxentina]]. Nel casu de Grecia, los militares alzar pa faer frente a lo qu'ellos llamaben el "peligru comunista", instaurando una dictadura militar y suprimiendo les llibertaes polítiques. En munches ocasiones estes acciones cuntaben cola complicidá silenciosa o inclusive'l sofitu abiertu d'Occidente, principalmente de los estadunidenses.
 
Según [[Samuel Phillips Huntington]], la dictadura griega nun se debe analizar como un fechu aislláu, sinón más bien, como parte d'un xuegu a escala mundial, dientro d'una fola” de dictadures. Como esplica l'escritor nel so llibru ''The Third Wave'', el mundu pasó por trés foles de desestabilización y democratización. Dempués de la cayida del réxime dictatorial, Grecia entró na tercer fola democratizadora ente los [[años 1970]] y [[Años 1980|1980]], xuntu con otros países como [[España]], [[Portugal]], [[Brasil]] o [[Panamá]].
Llinia 87:
Tamién llevaron a cabo dos intentos de secuestru de Papadopoulos, que fracasaron por culpa de factores esternos. Esta organización, amás d'atraer a'l oficiales de la Marina, atraxo tamién a oficiales de l'aviación. L'oxetivu de la insurrección yera consiguir un llevantamientu popular que concluyera cola disolución de la Xunta Militar.
 
Na primavera de [[1973]] tou taba preparáu. El llevantamientu produciría les primeres hores del día [[23 de mayu]]. Mientres la tarde del [[21 de mayu]], dexáronse ver les primeres señales de que la insurrección tuviera ésitu. El capitanes de los barcos bazcuyaron a la de zarpar según lo alcordao nel plan (que yera más o menos conocíu pola Xunta). El [[25 de mayu]] de [[1973]] el oficiales atoparon llimitaciones, sicasí, les primeres detenciones taben por llegar. Esi mesmu día, el barcu de guerra Velo tomó la decisión de retirase de la maniobra de la [[OTAN]] y movióse a [[Fiumucino]], en n'[[Italia]], onde pidió asilu políticu.
 
La insurrección de la Marina, quiciabes la resistencia más importante hasta entós, entamar col únicu oxetivu de lliberar al Estáu y non a cencielles sustituyir a'l dictadores. Ésta nun cuntó col sofitu del pueblu, yá que yera una revolución de l'armada y nun taba dirixida por personaxes políticos.