Diferencies ente revisiones de «Pío IX»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo apostrofación
m Iguo apostrofación
Llinia 21:
 
=== Eleición papal ===
El [[cónclave]] que siguió a la muerte de [[Gregorio XVI]] en [[1846]] tuvo llugar nun momentu d'ambiente político inestable en n'[[Italia]]. Esto motivó que dellos cardenales estranxeros decidieren nun asistir a él. Al so empiezu, solo taben presentes 46 de los 62 cardenales.
 
Esti cónclave celebrar nel palaciu del [[Quirinal]] de Roma, qu'entós yera la residencia pontificia, y foi escenariu d'una división ente [[conservadores]] y [[lliberales]]. El conservadores sofitaben a [[Luigi Lambruschini]], cardenal obispu de Sabina y secretariu d'Estáu del papa [[Gregorio XVI]]. Los lliberales, sicasí, sofitaben alternativamente a dos candidatos: a [[Tommaso Pasquale Gizzi]], cardenal del títulu de ''Santa Pudenziana'' y antiguu nunciu apostólicu nel reinu de [[Cerdeña]], y al cardenal Mastai Ferretti. Na primer votación, Mastai Ferretti llogró quince votos y los demás votos fueron pa Lambruschini y Gizzi. Munchos pensaben que si Lambruschini nun resultaba escoyíu, ser Gizzi con toa probabilidá.
Llinia 139:
=== Encícliques ===
* ''Qui pluribus'', programa de pontificáu (9 de payares de 1846)
* ''Praedecessores Nostros'', sobre la situación de la [[Ilesia Católica]] en n'[[Irlanda]] (25 de marzu de 1847)
* ''Ubi primum I'', creando la Congregación d'Ordes Relixoses (17 de xunu de 1847)
* ''Romani y quanti'', encamentando a los sos súbditos a caltener l'orde públicu y a respetar les instituciones (14 de marzu de 1848)
Llinia 153:
* ''Probe noscitis'', a los obispos de [[España]] por que curien los intereses de la [[Ilesia Católica]] (17 de mayu de 1852)
* ''Inter multiplices'', cola qu'encamienta a retrucar la propaganda contra la [[Santa See]] (21 de marzu de 1853)
* ''Neminem vestrum'', sobre la situación de la [[Ilesia Católica]] en n'[[Armenia]] (2 de febreru de 1854)
* ''Optime noscitis I'', sobre la situación de la [[Ilesia Católica]] en n'[[Irlanda]] (20 de marzu de 1854)
* ''Apostolicae nostrae'', pola qu'encamienta a rogar pola pacificación de los pueblos y ufierta indulxencies al respeutu (1 d'agostu de 1854)
* ''Inter graves'', pola que s'afita'l 8 d'avientu para sía conmemorada la Inmaculada Concepción (1 de payares de 1854)
Llinia 189:
* ''Iam vos omnes'', a los cristianos separaos de la [[Ilesia Católica]] convidándolos a recuperar la unidá (13 de setiembre de 1868)
* ''Non sine pergrave'', al patriarca de [[Constantinopla]] sobre la situación de la [[Ilesia Católica]] [[Armenia|armena]] (24 de febreru de 1870)
* ''Multiplices inter II'', reorganizando la xerarquía eclesiástica en n'[[Ecuador]] (23 de marzu de 1870)
* ''Apostolici ministeriu'', nomando un co-visitador aspostíloco pa la Orde Antoniana de [[Armenia]] (5 d'abril de 1870)
* ''Quo impensiore'', amenaza d'escomunión a la Orde Antoniana de [[Armenia]] casu de que non se reintegre a la disciplina romana (20 de mayu de 1870)
Llinia 218:
=== Cartes apostóliques ===
* ''Tuas libenter'', al nunciu en [[Baviera]], sobre la recién xunta de teólogos celebrada en [[Múnich]] ensin el consensu de la [[Santa See]] (21 d'avientu de 1863)
* ''Relixoses regularium'', al obispu de Tiane, sobre la Orde Antoniana y la situación de la [[Ilesia Católica]] en n'[[Armenia]] (23 de febreru de 1870)
* ''Ecclesia Dei'', al cardenal Costantino Patrizi, obispu de Ostia, decanu del Sacru Colexu y vicariu pa la ciudá de Roma, manifestando'l refugu de les ''Guarentigie'' ufiertaes al papa pol rei Víctor Manuel II (2 de marzu de 1871)
* ''Costretti nelle attuali'', al cardenal Costantino Patrizi, sobre les intenciones del Reinu d'Italia de suprimir les ordes relixoses (16 de xunu de 1872)