Diferencies ente revisiones de «Guerra d'Independencia d'Arxelia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Iguo apostrofación
Llinia 22:
La '''guerra d'Independencia d'Arxelia''' (tamién llamada '''Guerra d'Arxelia''' o '''Guerra de Lliberación d'Arxelia'''; en francés ''Guerre d'Algerie'' y n'árabe ''حرب التحرير الجزائرية'') tuvo llugar ente [[1954]] y [[1962]] y foi un periodu de llucha del [[Frente de Lliberación Nacional (Arxelia)|Frente Nacional de Lliberación]] de [[Arxelia]] (FLN), contra la colonización [[Francia|francesa]] establecida nel país dende [[1830]].
 
Tres la [[Segunda Guerra Mundial]] na sociedá arxelina empezó a crecer un sentimientu anticolonialista. Munchos militares arxelinos que collaboraren a lliberar [[Francia]] viéronse atayaos pol tratu que la metrópoli daba a los ciudadanos nativos. Tres la [[Guerra d'Indochina]] fueron bastantes los soldaos arxelinos del [[Exércitu francés]] qu'empezaron a considerar que yera'l momentu de llograr la independencia pa [[Arxelia]]. La guerra llevar a cabu en forma de llucha de guerrilles y enfrentamientos contra l'Exércitu francés y les unidaes adicionales d'orixe local llamaes ''harkis''. Na actualidá, el términu «harki» utilizar en n'[[Arxelia]] como sinónimu de traición.
 
Los civiles d'orixe européu y arxelín fueron dende'l principiu blancu d'[[terrorismu|atentaos terroristes]] per parte tantu del FLN como de les organizaciones paramilitares franceses como la [[Organisation de l'Armée Secrète|OAS]]. Hubo dellos episodios bien sangrientos como l'asocedíu en [[L'Alía]]. Sobre'l númberu de muertos falar d'una cifra de 33.000 franceses y un númberu cimeru d'arxelinos. El FLN fala en redol al millón de muertos, anque hai autores que rebaxen el númberu de muertos del bandu nacionalista y recuerden qu'el FLN mató a tou arxelín que, según ellos, collaboraba con el franceses. Hai autores que dicen qu'en [[1962]] hubo más muertes que n'otros años.