Diferencies ente revisiones de «Guerra de guerrilles»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo apostrofación
m Iguo apostrofación
Llinia 10:
==Guerra d'intensidá media==
 
Delles clasificaciones de conflictos, como la utilizada pol [[Departamentu de Defensa d'Estaos Xuníos|Departamentu de Defensa]] de d'[[Estaos Xuníos]], estremen les guerres según dellos criterios, ente ellos el del ''tipu del enemigu a combatir''. Siguiendo esti criteriu los conflictos armaos pueden arrexuntase en:
# ''Conflictos d'alta intensidá'' o ''guerres convencionales'': Aquelles onde l'enemigu ye otru [[exércitu]], meyor o peor armáu qu'el mesmu, pero que dispon de cuarteles, centros de mandu y territoriu que defender, lo que provoca que la guerra sía más o menos pareya.
# ''Conflictos de media intensidá'' o ''guerra de guerrilles'': Los realizaos contra grupos paramilitares sosteníos, ruinamente armaos, pero que controlen ciertes rexones de mal accesu y col sofitu tácito de la población directa o polos poderes electos al traviés de los sos exércitos.
Llinia 82:
Mientres una [[guerra]] convencional, la guerrilla ye auxiliar del [[exércitu]] y funcional a los sos oxetivos. Les guerrilles que se plantegaron como métodu de lliberación nacional na década de 1960 proponíense sicasí crear exércitos populares a partir de la llucha de grupos guerrilleros. Acordies con la concepción militar tradicional (por casu, la del teóricu militar prusianu [[Carl von Clausewitz]]), la guerrilla nun ye posible si nun s'esplega nun territoriu natural de mal accesu. La guerrilla de la segunda metá del [[sieglu XX]] despintóse y actuó nes ciudaes y realizó operativos de comandu y ataques con bombes non solo contra oxetivos [[policía|policiales]] y [[exércitu|militares]], sinón tamién contra bancos y otres empreses. Tamién recurrió al secuestru como forma de "propaganda armada" y de "recuperación de fondos" pa financiar les sos actividaes.
 
La llamada "guerrilla urbana", [[marxista]] o [[nacionalista]], tuvo manifestaciones n'Europa, coles [[Brigaes Coloraes]] de d'[[Italia]] o la [[Fracción del Exércitu Coloráu]] n'[[Alemaña]]. Tamién en [[América Llatina]], principalmente na [[Arxentina]] y [[Uruguái]], la guerrilla actuaba nes ciudaes, como de fechu asocediera n'[[Arxelia]] y n'[[Irlanda]]. Sicasí, dellos trataos militares, incluyíu'l del Departamentu de Defensa d'Estaos Xuníos, nun consideren a estos movimientos como guerrilleros, sinón movimientos de baxa intensidá, yá que nun tener un espaciu físicu que controlen y gobiernen.
 
===Les fases de la guerra de guerrilles===