Diferencies ente revisiones de «Protestantismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüistíques
m Iguo apostrofación
Llinia 132:
La diseminación de les idees protestantes foi facilitada pola invención de la imprenta, que fixo posible espublizar una amplia lliteratura apologética, bíblica y devocional y fomentó la edición de nueves traducciones de la Biblia en llingües vernácules. Estes revisiones del testu fixeron patente la débil base de delles doctrines medievales. La nueva forma d'encontar l'autoridá, xunto col refugu de la formulación escolástica agora sustituyida por llinguaxe bíblicu, facía difícil a los teólogos católicos romanos rebatila. Nel [[Conceyu de Trento]], los obispos católicos partidarios de [[Roma]] optaríen por llindar l'accesu laicu a les escritures, estableciendo que la Vulgata Llatina yera la única [[Biblia]] autorizada y redactando un índiz de llibros prohibíos.
 
Como resultancia del sofitu de los gobiernos nacionales y locales, la Reforma Protestante llogró ésitu n'amplies árees d'Europa. Fíxose predominante nel norte d'Alemaña y n'Escandinavia, na so forma luterana. N'Escocia espolletó la [[Ilesia Presbiteriana]]. Tamién les ilesies reformaes fructificaron nos Países Baxos, nes ciudaes suices y nel oriente d'Hungría. Mientres fueron rescataes pa la Roma papal [[Francia]], [[Polonia]], [[Bohemia]], [[Bélxica]], [[Hungría]] y amplies rexones de d'[[Alemaña]] (sobremanera nel sur y l'oeste). Sicasí, col desenvolvimientu de los imperios europeos, particularmente'l británicu, el protestantismu siguió la so espansión. Los sieglos XIX y XX guardaron un fuerte llabor misionera que-y dio algame mundial al movimientu. Anguaño, cálculos estimativos señalen que más de 600 millones de persones profesaríen dalguna de les diverses formes del protestantismu modernu.
 
Sicasí, al promulgase la [[Reforma católica|Reforma Católica]] o contrarreforma, empecipióse un programa espansivu del catolicismu n'Europa. Empecipióse entós una desestructuración del protestantismu européu al aisllar en núcleos pequeños los centros de la Reforma de resultes de la espansión de los xesuites.