Diferencies ente revisiones de «Alteria»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
m Iguo apostrofación
Llinia 38:
Alteriar tamién s'usa en [[xardinería]] p'ameyorar [[suelu|suelos]] pola so capacidá de retención d'agua. Ye más frecuente l'usu d'alteries roxes en [[hidroponía|cultivu ensin suelu]], por cuenta de que les negres tienen una aireación deficiente y unos conteníos elevaos en sales solubles. Alteriar roxes tienen un bon nivel de retención d'agua y d'aireación, pero son bien variables tocantes a la so composición yá que depende del so orixe. La inestabilidá de la so estructura y la so alta capacidá d'intercambiu catiónico interfieren na [[nutrición vexetal]], al presentar un [[pH]] que bazcuya ente 3,5 y 8,5. Emplegar na producción ornamental y de plántulas.
 
Alteriar negra utilizar en delles zones de d'[[Escocia]] pal ensugáu de los ingredientes del [[güisqui]], al que da un arume único. Son suelos carbonosos que se formaron como resultáu d'una descomposición llibre d'osíxenu de les plantes muertes. Alteriar natural ye aceda y contién muncha agua. Tien compuestos químicos que s'usen pal tratamientu de la [[piel]]. Bazcuya ente los 5 y los 8 [[graos Celsius]] de temperatura.
 
Una de les meyores turberas d'España atopar nel norte de [[Galicia]], na [[Sierra del Gistral]]. Nel [[Parque nacional de les Tables de Daimiel]] ([[Castiella'l Llurdiu]]) en 2009 declaróse una quema soterraña» por causa de la autocombustión d'alteriar de los terrenes secos, antes anubiertos.<ref name=noticia>Rafael Méndez [http://www.elpais.com/articulo/sociedá/insolito/quema/subterraneo/azota/Tables/Daimiel/elpepusoc/20091012elpepisoc_2/Tes ''Una insólita quema soterraña azota les Tables de Daimiel''], El País 12/10/2009</ref>