Diferencies ente revisiones de «Autocefalía»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Trocando la categoría Wikipedia:Correxir traducción por Wikipedia:Revisar traducción
m Iguo apostrofación
Llinia 1:
'''Autocefalía''', n'ilesies [[Cristianismu|cristianes]] y especialmente nes [[Ilesia ortodoxa|ortodoxes]] y les [[Ilesies ortodoxes orientales|ortodoxes orientales]], ye'l estatus d'una ilesia [[xerarquía|xerárquica]] na que la so [[obispu]] nun respuende a nenguna clase d'obispu de mayor rangu. Cuando un [[concilio ecuménicu]] o obispu d'altu rangu, como un [[patriarca]] o otru [[primáu]], llibera provincies eclesiástiques de la so autoridá, ente que la nueva ilesia independiente caltener en comunión completa (o total) cola xerarquía a la cual cesa de pertenecer, el conseyu o primáu ta concediendo autocefalía.
 
Por casu, a la [[Ilesia ortodoxa chipriota]] foi-y concedida la autocefalía pol [[Concilio de Éfeso]] y ye dirixida pol arzobispu de [[Chipre]], quien nun respuende a nenguna autoridá eclesiástica cimera, anque la so ilesia caltener en [[plena comunión]] con otres ilesies ortodoxes. Similarmente, a la [[Ilesia ortodoxa etíope|Ilesia tewahedo]] de d'[[Etiopía]] foi-y concedida la autocefalía pol papa [[Ilesia copta|coptu]] en [[1950]], y a la [[Ilesia ortodoxa n'América]] tamién-y foi concedida la autocefalía, pol [[Patriarca de Moscú]] en [[1970]].
 
Un rangu anterior a la autocefalía ye la '''autonomía'''. Una Ilesia que ye autónoma tien al so obispu de mayor rangu, como un arzobispu o metropolitanu, apuntáu pol patriarca de la Ilesia madre, pero ye autodeterminante en cualesquier otru sentíu.