Diferencies ente revisiones de «Revolución húngara de 1848»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo nome de rei: -Fernando +Fernandu
m Iguo apostrofación
Llinia 18:
D'esta forma, la Revolución empezó'l [[15 de marzu]] de [[1848]] con eventos pocu violentos en Pest y Buda, siguíos por insurrección a lo llargo del reinu, que dexaron a los reformistes húngaros declarar l'autonomía d'Hungría dientro del [[Imperiu Habsburgu]], sol gobiernu de [[Luis Kossuth]] y, como [[Primer Ministru]], [[Luis Batthyány]]. El nuevu gobiernu aprobó una serie de lleis reformistes denominaes les "Lleis d'Abril", que creaben un Reinu Nacional Autónomu d'Hungría col Emperador Habsburgu como'l so [[Monarca|rei]]. Tamién se demandó que'l gobiernu húngaru tuviera'l poder de recibir y gastar tolos impuestos que se colectaran n'Hungría y que tuviera autoridá sobre los reximientos húngaros nel exércitu Habsburgu.
 
Consciente de que siguíen el camín a una posible [[guerra civil]], en xunetu de 1848 los ministros del gobiernu húngaru pretendieron llograr el sofitu de los Habsburgu contra [[Josip Jelačić]], un conservador de [[Croacia|Croacia-Eslavonia]], al unviar tropes al norte de d'[[Italia]]. Pa finales d'agostu, el gobiernu imperial en [[Viena]] ordenó oficialmente al gobiernu húngaru en Pest que terminara colos planes pa un exércitu húngaru. Jelačić comandó militares contra'l gobiernu húngaru.
 
Con guerres qu'amenaciaben dende tres fronteres (contra los [[Pueblu croata|croatas]], nel [[Banato|Banato húngaru]] y en [[Transilvania]]), los radicales de Pest vieron una oportunidá. Sicasí, el Parlamentu fixo concesiones a los radicales en septiembre pa prevenir que los acontecimientos remataren en confrontaciones violentes. Con entueyos por una posible revolución en Viena, Austria aceptó l'autonomía húngara. Sicasí, depués de que la [[Revolución de 1848 nos Estaos de los Habsburgo|revolución austriaca]] fuera encalorada y de que [[Francisco José I]] asocediera nel tronu al so tíu [[Fernandu I d'Austria|Fernandu I]] como emperador, refugó nuevamente aceptar la independencia d'Hungría. La última confrontación ente Viena y Pest asocedió cuando'l [[Conde de Lamberg]] asumió como xeneral de tolos exércitos n'Hungría (incluyendo'l de Jelačić). En respuesta al ataque que sufrió Lamberg al llegar a Hungría pocos díes dempués, la corte imperial ordenó que s'eslleiera'l gobiernu y el parlamentu húngaru. La guerra pola independencia empezó.