Diferencies ente revisiones de «Internacional Socialista»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correición de topónimos (cartafueyu)
m Iguo apostrofación
Llinia 21:
La Internacional Socialista tien los sos raigaños na ''[[Segunda Internacional]]'', que se formó en [[1889]]. Refundada en [[1923]] como la [[Internacional Obrera y Socialista]] (IOS) y vuelta reconstituyir (na so actual forma) dempués de la [[Segunda Guerra Mundial]] en [[1951]].
 
Los antecedentes de creación de la IS tán na disolución ello ye que en [[1940]], de la IOS y el periodu posterior de la Segunda Guerra Mundial. En marzu de 1944, y aprovechando la presencia en n'[[Inglaterra]] de grupos socialistes exiliados, el [[Partíu Llaborista (Reinu Xuníu)|Partíu Llaborista británicu]] estudia la posibilidá de crear una futura asociación internacional de los partíos llaboristes y socialistes democráticos. En mayu de [[1946]], en [[Clacton-on-Sea]] (Inglaterra) realízase la primer conferencia informal dempués de la guerra pa intercambiar información y trabayar sobre polítiques comunes en redol a problemes d'interés común. Tuvieron representaos 19 partíos. Créase una ''Oficina d'Enllaz ya Información Socialista'' adxunta al secretariáu del Partíu Llaborista Británicu.
 
En payares de 1946 realízase una segunda conferencia en [[Bournemouth]] qu'establez un Comité Consultivu pa preparar futures xuntes. Darréu na tercer xunta en [[Zúrich]], en xunu de [[1947]], alderíquense los criterios d'almisión y nuna conferencia posterior en [[Amberes]], en payares de [[1947]], tresfórmase'l comité consultivu nel '''[[COMISCO]]''' (Committee of the International Socialist Conference, n'español Comité de la Conferencia Socialistes Internacionales). Nesta nueva instancia cada partíu integrante tien un delegáu. Realícense otres conferencies (1948, 1948-1949, 1949 y 1950) que preparen la creación de la IS. En 1951 al crease la Internacional Socialista, el COMISCO tresformar nel Conseyu de la IS.<ref name="IS"/>