Diferencies ente revisiones de «Educación preescolar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo apostrofación
m Iguo apostrofación
Llinia 23:
El primer institutu d'educación preescolar foi fundáu en [[1816]] en [[New Lanark]] ([[Escocia]]) pol pedagogu [[Robert Owen]]. Darréu'l siguiente institutu del que se tien rexistru fora d'Escocia foi fundáu en [[Hungría]] el [[27 de mayu]] de [[1828]] por iniciativa de la condesa [[Teresa Brunszvik]] (1775-1861) na so residencia na ciudá de [[Budapest|Buda]] sol nome de ''Angyalkert'' («xardín ánxel»).<ref>''Public Preschool Education In Hungary: a historical survey'', 1980.</ref> Llueu'l conceutu espublizar por delles rexones del reinu húngaru, volviéndose una institución popular ente les families de la nobleza y la clase media húngara.
 
En [[1837]], el pedagogu alemán [[Friedrich Fröbel]] (1782-1852) abrió la primer institución preescolar fora d'Hungría, fundándola en [[Bad Blankenburg]] (actual [[Alemaña]]) sol nome d'Institución de Xuegu y Ocupación, que depués de [[1840]] tomó'l nome de ''Kindergarten'' (en [[idioma alemán|alemán]]: ''Kinder''= (del) neñu; ''Garten''=xardín, lo que se traduz entós como «xardín de neños»). El conceutu llueu s'arrobinó n'Alemaña y darréu en n'[[Inglaterra]] a partir de [[1851]] y nos Estaos Xuníos en [[1856]].
 
En 1881, mientres el Porfiriato son fundaos los primeros Xardinos de Neños en Méxicu, denominaos "Escueles de Párvulos" o "Kindergarten", en contestos urbanos.