Diferencies ente revisiones de «Corta de tueros»

Contenido eliminado Contenido añadido
Esbardu (alderique | contribuciones)
Esbardu (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 1:
[[Imaxen:Corta tueros con tronzón.jpg|thumb|300px|Corta de tueros con tronzón. Equipu Monte Areo na final de la I Lliga de Deporte Tradicional na Mancomunidá del Cabu Peñes.]]
La '''corta troncosde tueros''' como deporte ta mui estendíaestendida por munches zones del planeta onde hai tradición maderera y por supuestosupuestu ta lligada a la l'actividá llaboral de los madereros.
 
Hai cientos de modalidaes. Equi reseñense les más prácticaes n'Asturies:
 
Hai cientos de modalidaes. EquiEquí reseñensereséñense les más prácticaespracticaes n'Asturies:
*'''[[Corta de tueros con hachu]]'''
*''' [[Corta de tueros con tronzón armando Castilletecastillete]]''' y
*'''[[Corta de tueros con tronzón y hachu armando castillete]]''': Córtase en pareyes con un tronzón o sierra, que cada cortador cueye per un estremu. Son, básicamente, la mesma prebaprueba, la segunda añade la variante de la corta con hachu. Nes dos hai que facer cuatrucuatro cortes col tronzón d'unos 20 - 25 [[centímetru|cm]] de gruesu y, de caúna, sacar ocho astielles. Con estes 32 astielles, armaráse un castillete en pisos de dos astielles. Gana la prueba la pareya que primero fine'l so trabayu.
*'''[[Corta de tueros en rodaxes]]''': Per pareyes córtense diez rodaxes d'un tueru con un tronzón nel menor tiempu posible.
Nesti*'''[[Pruebes combinaes de corta de tueros|Pruebes combinaes]]''': Nesta tiputriba de prebespruebes suelen combinase tres deportes amestándolos de forma alterna, por exemplu [[Cortacorta de tueros con tronzón]] , [[Carreracarrera de llecheres]] y [[Sacusacu]] , o Cortacorta, [[Panoyespanoyes]] y Sacusacu, etc.
 
[[categoryCategoría:deportesDeportes d'Asturies]]
 
*''' Corta de tueros con tronzón armando Castillete''' y
'''Corta de Tueros con Tronzón y Hacha armando Castillete'''
 
Córtase en pareyes con un tronzón o sierra, que cada cortador cueye per un estremu. Son, básicamente, la mesma preba, la segunda añade la variante de la corta con hachu. Nes dos hai que facer cuatru cortes col
tronzón d'unos 20 ~ 25 cm de gruesu y, de cada una, sacar ochu astilles. Con estes 32 astilles, armaráse un castillete en pisos de 2 astilles.
 
Gana la preba la pareya que primero fine el su trabayu.
 
*'''Corta de tueros en rodaxes'''
 
Por pareyes cortense diez rodaxes d'un tuero con un
tronzón nel menor tiempu posible.
 
*'''Prebes combinaes'''
 
Nesti tipu de prebes suelen combinase tres deportes amestándolos de forma alterna, por exemplu [[Corta de tueros con tronzón]] , [[Carrera de llecheres]] y [[Sacu]] , o Corta, [[Panoyes]] y Sacu, etc.
 
[[category:deportes d'Asturies]]