Diferencies ente revisiones de «Ciudadanía europea»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Iguo enllaz
Llinia 1:
[[Archivu:Aachen Rathaus.JPG|thumb|right|200px]]
Ye '''ciudadanu de la Unión Europea''' toa persona qu'ostente la [[nacionalidá]] d'un [[Tao Miembru de la Unión Europea|Tao miembru]] de la [[UniónXunión Europea]]. La ciudadanía de la Unión, por tanto, xúnese a la ciudadanía nacional ensin sustituyila.
 
La ciudadanía de la Unión foi creada pol [[Tratáu de Maastricht]] en [[1992]]. Figura na Parte 2 (artículos 18 a 25) del [[Tratáu de Funcionamientu de la Unión Europea]] y nel Títulu V de la [[Carta de los Derechos Fundamentales de la Unión Europea]]. La ciudadanía de la Unión ye complementaria y non sustitutiva de la ciudadanía nacional. Los ciudadanos de la Unión son titulares de los derechos y suxetos de los deberes previstos nel Tratáu.
Llinia 6:
== Historia ==
 
El conceutu de ciudadanía europea ta necesariamente xuníu al proyeutu de [[Hestoria de la Unión Europea|construcción de la Unión Europea]] y precisa d'una identidá europea qu'hasta agora nun esistió.<ref>Lucas, Javier de, [http://www.uv.es/CEFD/8/Delucas.pdf ''Identidá y constitución europea. ¿Ye la identidá europea la clave del proyeutu européu?''] en 'Cuadiernos electrónicos de Filosofía del Derechu'. Universidá de Valencia. nº 8, 2003, ISSN 1138-9877, pág 2-3</ref> Los entamos de la [[UniónXunión Europea]] tán nos alcuerdos económicos que pretendíen alloñar la posibilidá d'una nueva guerra, pero, con figures como [[Jean Monnet]], entamóse un procesu con un oxetivu real d'integración qu'aspiraba a ser definitivu. Les crítiques a esi procesu, consideráu por munchos elitista y burocráticu, nun torgar que la institucionalización del conceutu de Ciudadanía Europea nel [[Tratáu de la Unión Europea]] sía un finxu.
 
De fechu la plasmación de la ciudadanía europea supunxo un pasu na converxencia político y xurídico d'Europa.<ref>Andrés Santos, Francisco J., [http://www.uv.es/CEFD/15/andres.pdf ''Ciudadanía europea y ciudadanía cosmopolita. Converxencies y diverxencies''] en 'Cuadiernos electrónicos de Filosofía del Derechu'. Universidá de Valencia. nº 15, 2007, ISSN 1138-9877, pág 17</ref> Tien les siguientes característiques: ye una ciudadanía qu'enche les fronteres nacionales, con venceyos débiles, de calter puramente xurídicu -una y bones los ciudadanos europeos son ciudadanos de dalgún de los Estaos de la Unión Europea-, de calter inactivu ya instrumental. El fracasu na aprobación de la [[Constitución Europea]] supunxo un frenu a una meyor institucionalización de la ciudadanía europea.,<ref>Andrés Santos, Francisco J., [http://www.uv.es/CEFD/15/andres.pdf ''Ciudadanía europea y ciudadanía cosmopolita. Converxencies y diverxencies''] en 'Cuadiernos electrónicos de Filosofía del Derechu'. Universidá de Valencia. nº 15, 2007, ISSN 1138-9877, pág 18</ref> que se salvó en parte tres l'aprobación del [[Tratáu de Lisboa]].