Diferencies ente revisiones de «Reforestación»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo enllaz
m Iguo testu: -"sucesivamente" +"socesivamente" -"sucesion" + "socesión" -"sucesor/a" +"socesor/a"
Llinia 3:
[[Archivu:RedPinePlantation.JPG|thumb|right|Plantíu de [[Pinus resinosa|pinu coloráu americanu]] de 21 años al sur de [[Ontario]], Canadá.]]
[[Archivu:Por más áreas verdes..jpg|miniaturadeimagen]]
La '''reforestación''' ye una operación nel ámbitu de la [[silvicultura]] destinada a repoblar zones que nel pasáu históricu recién (suélense contabilizar 50 años) taben cubiertes de [[monte]]s que fueron esaniciaos por diversu motivos, como pueden ser:
* Esplotación de la [[madera]] pa fines industriales o pa consumu como plantes.
* Ampliación de la frontera agrícola o ganadera.
Llinia 67:
Les reforestaciones y los sos componentes que contemplen la llantadera d'árboles pa producción o pa protexer el mediu ambiente tienen impactos ambientales positivos tamién negativos.
 
Los productos forestales de la reforestación inclúin: [[madera]], [[magaya de celulosa]], postes, [[fruta]], [[Fibra alimentaria|fibra]]s y combustibles, les arbolees comuñales y los árboles que semen llabradores alredor de les sos viviendes o terrenes. Les actividaes empobinaes escontra la protección inclúin los árboles semaos con cuenta d'estabilizar les rimaes y afitar les dunes de sable, les faxes protectores, los sistemes d'agru forestación, los barganales vivos y los árboles de solombra.
 
=== Impactos positivos ===
Llinia 87:
 
==== Sensibilización ambiental ====
Impulsa l'acción ciudadana en defensa del mediu ambiente, participando n'acciones forestales, sensibilizando a la población, incentivando la participación social y promueve la educación ambiental. Les reforestaciones participatives son plantíos entamaos por asociaciones de voluntariáu ambiental, centros educativos, conceyos, etc. coles mires d'ameyorar, restaurar y caltener espacios naturales degradaos.<ref>"Reforestación participativa", pág.&nbsp;19.</ref>
 
=== Impactos negativos ===
Llinia 146:
Con frecuencia, la propiedá de los árboles y la del terrén onde crez, causa problema. En munchos países, tolos árboles, plantaos o monteses, pertenecen, oficialmente, al Estáu, lo cual desalienta la reforestación. Amás, al semar nun terrén que se suponía yera comuñal, cuando, en realidá, ciertes persones tienen derechos sobre'l mesmu, los productos destinaos al beneficiu de los miembros de la comunidá, van ser reclamaos por un númberu amenorgáu de xente, de cutiu, la menos precisada.
 
Surden dellos problemes socioeconómicos nos proyeutos de “forestación social”, por cuenta de la relativa novedá d'esta clase d'actividá. De cutiu, nin el personal forestal gubernamental, nin la xente local, tienen les habilidaes necesaries. Les actividaes de la forestación social tendrán de consiguir que la xente rural participe nes actividaes entamaes pa producir y remanar los sos árboles o montes, pal so propiu beneficiu. Non puede dase por fechu la so participación; tienen d'entender claramente los costos y beneficios del so apurra y nun tienen d'haber torgues pal llogru de beneficiu. Ríquese un tresformamientu radical de comportamientu pa poder camudar la recueya tradicional de la lleña y otros productos naturales, col cultivu de los mesmos montes.
 
El personal forestal, xeneralmente, foi capacitáu pa remanar montes naturales, y tienen la responsabilidá de protexer los montes comunales; pero, de cutiu, nun consiguen l'enfotu de la xente rural, nin tienen les mañes de comunicación y analís de sistemes sociales, que riquen pal trabayu de forestación social. Como resultancia, surden munchos problemes. Frecuentemente, sémense ciertes especies porque les granes tán disponibles, y non pol so usu final o la idoneidad del sitiu. Una vegada establecíes los plantíos, la xente nun sabe cómo curiales, cuando ralearlas o collechales, nin qué faer colos árboles, una vegada cortaos. Los plantíos que se semaron pa un propósitu, pueden, eventualmente, ser utilizaes pa otru, o nun van atopar usu, porque nun esiste nengún plan claru. De cutiu, la xente que mientres xeneraciones cortó los árboles p'aumentar el so terrén agrícola, nun entiende los beneficios de los proyeutos forestales que mengüen tierra de l'agricultura. Frecuentemente, nun esisten los equipos necesarios pa esplotar y tresportar los árboles.
Llinia 184:
La seleición d'especies foi, y sigue siendo, oxetu de gran discutiniu ente los mesmos profesionales forestales, científicos, naturalistes y grupos ecoloxistes, pol usu masivu d'especies del xéneru [[Pinus]] frente al d'especies [[Monte templáu de frondosas|frondosas]], según pola inclusión nos trabayos d'especies exótiques puramente productores ([[Eucalyptus|Eucalyptus sp.]], [[Pinus radiata]], [[Pseudotsuga menziesii]], etc.).
 
L'usu del xéneru Pinus, del cual hai 6 [[Montes de la península ibérica|especies autóctones na península ibérica]] y otra nes [[Macaronesia|Islles Canaries]], deber en gran midida a les bones tases de supervivencia que presentaben frente a les frondosas y a un desenvolvimientu muncho más rápido, que dexaba protexer y crear [[suelu]] más apriesa, amás d'apurrir mayores volumes de madera en menos tiempu. La esplicación científica a esa meyor supervivencia y desenvolvimientu taría en que los pinos tienen, polo xeneral, meyor capacidá colonizadora de terrenes desnudos que les frondosas, que suelen preferir la crecedera so solombra y precisen de suelos más desenvueltos. Les frondosas introdúcense al abelugu de los pinares, y sustituyir de manera natural a midida que el suelu faise más fondu y va siendo avisiegu. Los pinos queden asina apostraos a les peores zones, más escabrosas, inclinaes y con menos suelu, pero cuando una perturbación acaba con zones montiegues de frondosas, como una plaga, una enfermedá, una dómina de grandes seques o de fríos estremos, o tou ello en xunto, los pinares recolonizan el terrén y empieza de nuevu'l ciclu. La esistencia de series de sucesiónsocesión ecolóxica vexetal escontra etapes clímax ye inestable, y pollo los pinos y otres coníferes han pervivido hasta los nuesos díes.
 
L'alderique sobre si los pinos son o non apoderaos según qué estaciones forestales sigue abiertu. En ciertos círculos inclusive se resalva, o a cencielles desconozse, el fechu de qu'esistan delles especies autóctones de pinos y d'otres coníferes, como enebros, sabines, abetos o cipreses, que la so guarda na Península Ibérica ye anterior a la de les mesmes frondosas.
Llinia 200:
Otra manera, l'adaptación al fueu de les quercineas mediterránees (encinas, melojos, caxigales, sufreres, ...) ye por rebrote, de cepa o de raigañu, y anque la reiteración afecta tamién a esta capacidá, lo cierto ye que cualesquier d'elles sería capaz de subsistir a dos quemes nun periodu de 20 años, y al esgamoto posterior del ganáu. Lo mesmo pásalu al pinu canariu, [[Pinus canariensis]], que s'afixo a los fueos repitíos que causaben les erupciones volcániques por aciu la estratexa del rebrote y non de la diseminación, de tal manera qu'un pinar de pinu canariu pue tar casi dafechu refechu a los 2 o 3 años d'una quema.
 
Por tanto, paez que les quemes repitíes dende va sieglos alteriaron el procesu natural de [[SucesiónSocesión ecolóxica|sucesiónsocesión]] y regresión ecolóxica qu'asocede en dellos sistemes forestales mediterráneos, nos que verdaderamente hai un enclín” escontra la dominancia de determinaes especies frondosas, pero esaxeraron “” la composición y estensión de dellos ecosistemes apoderaos por quercineas, que de manera natural tendríen probablemente paisaxes distintos.
 
Como vemos, dende un puntu de vista científicu y técnicu paez absurdu demonizar l'empléu de pinos autóctonos nes reforestaciones, especialmente sobre terrenales denudaos y erosionados. Pero tamién ye ciertu que mientres el sieglu XX abusar d'ellos y prescindióse práuticamente del empléu de frondosas, posiblemente por mieu al fracasu d'actuaciones con especies más esixentes, y tamién con ciertos oxetivos productivistas: mientres la posguerra esistía un fuerte déficit nel sector primariu de la madera y grandes dificultaes pal suministru.
Llinia 208:
Aquel usu masivu de [[Pinus]] nes repoblaciones forestales, estendiendo mases monoespecíficas más allá de les árees de les que se teníen referencies históriques, y el “faigo de menos” de les quercineas y otres especies nes repoblaciones forestales, acabó xeneralizando na sociedá española, y en particular nes sos comunidaes forestal y científico, un fondu discutiniu, entá non resuelta, sobre si los pinares emprobecen el suelu y polo xeneral la [[biodiversidá]], si son más gustantes a los [[Quema forestal|quemes forestales]], o sobre la so estensión natural real.
 
En cualqueir casu, la idea inicial de [[Luis Ceballos y Fernández de Córdoba|L. Ceballos]] y J. X. Embún, al traviés del so Plan Xeneral, foi la d'acelerar los procesos naturales de [[sucesiónsocesión ecolóxica]], de manera que tres el desenvolvimientu de les coníferes prodigar so elles les frondosas y el sotobosque, daqué qu'asocedería de manera natural col tiempu, si nun lu faía antes la mano del home con segundes repoblaciones (o con fueu). La medría de la superficie forestal de frondosas que se repara nos inventarios forestales paez da-yos la razón nos sos planteamientos. Munches de les reforestaciones que s'acometieron n'España nos últimos tiempos, fueron mistes de pinos como especies colonizadores y “protectores”, xuntu coles frondosas como especies “nobles” a establecer.
 
== Ver tamién ==