Diferencies ente revisiones de «Ácidu sulfúrico»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencia
m Iguo testu: -"sucesivamente" +"socesivamente" -"sucesion" + "socesión" -"sucesor/a" +"socesor/a"
Llinia 34:
El descubrimientu del ácidu sulfúrico rellacionar col sieglu VIII y el alquimista [[Jabir ibn Hayyan]]. Foi estudiáu dempués, nel sieglu IX pol alquimista [[Al-Razi|Ibn Zakariya al-Razi]], quien llogró la sustanza de la destilación seca de minerales incluyendo l'amiestu de [[sulfatu de fierro (II)]] (FeSO<sub>4</sub>) con agua y [[sulfatu de cobre (II)]] (CuSO<sub>4</sub>). Calecíos, estos compuestos descomponer en [[óxidu de fierro (II)]] y [[óxidu de cobre (II)]], respectivamente, dando agua y [[óxidu d'azufre (VI)]], que combináu produz una disolución esleida d'ácidu sulfúrico. Esti métodu fíxose popular n'Europa al traviés de la traducción de los trataos y llibros d'árabes y perses por alquimistas europeos del sieglu XIII como l'alemán [[Alberto Magno]].
 
Los alquimistas de la Europa medieval conocíen al ácidu sulfúrico como aceite de vitriolo, llicor de vitriolo, o a cencielles vitriólo, ente otros nomes. La palabra vitriolo deriva del llatín “vitreus”, que significa cristal y refierse a l'apariencia de los sales de sulfatu, que tamién reciben el nome de vitriolo.{{cita riquida}} Los sales denominaos asina inclúin el [[sulfatu de cobre (II)]] (o ‘vitriolo azul’ o ‘vitriolo romanu’), [[sulfatu de cinc]] (o ‘vitriolo blancu’), [[sulfatu de fierro (II)]] (o ‘vitriolo verde’), [[sulfatu de fierro (III)]] (o ‘vitriolo de Marte’), y [[sulfatu de cobaltu (II)]] (o ‘vitriolo coloráu’).
 
El vitriolo yera consideráu la sustanza químico más importante, ya intentóse utilizar como piedra filosofal. Altamente purificado, el vitriolo utilizábase como mediu pa faer reaccionar sustances nél.
Llinia 51:
=== Llogru en llaboratoriu ===
Puede llograse faciendo pasar una corriente del [[gas]] [[dióxidu d'azufre]] (SO<sub>2</sub>) en [[disolución]] de [[peróxido d'hidróxenu]] (H<sub>2</sub>O<sub>2</sub>):
:<math> \rm H_2O_2(aq) + SO_2(g) \to H_2SO_4(aq)</math>
Esta disolución concéntrase evaporando el [[agua]].
 
Llinia 61:
:<math>\mathrm{SO_3 + H_2O \longrightarrow H_2SO_4}</math>
 
De la torre de Glover un amiestu de gases (qu'inclúi óxidu d'azufre (IV) y (VI), óxidos de nitróxenu, nitróxenu, osíxenu y vapor) ye tresferida a una cámara recubierta de chombu onde ye tratáu con más agua. La cámara puede ser un gran espaciu en forma de caxa o una cortil con forma de conu truncáu. L'ácidu sulfúrico ye formáu por una serie complexa de reacciones; entiesta nes parés y ye atropáu nel pisu de la cámara. Pueden esistir de trés a seis cámares en serie, onde los gases pasen por caúna de les cámares en sucesiónsocesión. L'ácidu producíu nes cámares, xeneralmente llamáu ácidu de cámara o ácidu de fertilizante, contién de 62&nbsp;% a 68&nbsp;% de H<sub>2</sub>SO<sub>4</sub>.
 
:<math>\mathrm{NON + NON_2 + H_2O \longrightarrow 2HNO_2}</math>