Diferencies ente revisiones de «Lysius Salomon»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q886204
m Iguo testu: -"director/a" +"direutor/a"
Llinia 1:
[[Archivu:Salomon 200.jpg|derecha|Louis Lysius Félicité Salomon]]
 
'''Louis Lysius Félicité Salomon''' ([[30 de xunu]] de [[1815]] – [[19 d'ochobre]] de [[1888]]) foi un miembru de la clase comerciante acomodada negra [[Haití|haitiana]] y depués [[Presidente d'Haití]] dende [[1879]] hasta [[1888]], so la vixencia de la Constitución de 1879 y el intervencionismo estranxeru. Fundió les reserves financieres d'Haití sacando la riqueza del país y tuvo que dexar el so cargu poles rebeliones contra'l so gobiernu.
 
== Deportación ==
Llinia 23:
Dende [[1884]] hasta'l final de la so presidencia, Salomon encaró numberoses rebeliones, dende'l sur subleváronse les ciudaes de [[Jérémie]], y en xunetu [[Jacmel]]. N'ochobre, un gran conflictu surdió ente les fuerces del gobiernu de Salomon, los rebeldes exiliados en Cuba y Xamaica y los [[caicos|caiconeses]], que asediaron y consiguieron faese con [[Miragoâne]]. Amburáronse los edificios del gobiernu y hubo asesinatos en masa de xente de la élite, estranxeros y comerciantes. Esti conflictu denominóse como ''"La Selmana Sangrienta"''. Darréu Miragoâne cayó ante les tropes del gobiernu.
 
Dempués de la rebelión publicó l'escándalu llamáu ''"Affaire deas Mandays"'' qu'implicó al Bancu Nacional, al directordireutor (francés), al principal contable (británicu) y al gobiernu haitianu.
 
== Dimisión y muerte ==