Diferencies ente revisiones de «Óscar Benavides»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"investidura" +"invistidura"
m Iguo testu: -"director/a" +"direutor/a"
Llinia 100:
Sánchez Cuetu foi asesináu'l [[30 d'abril]] de [[1933]]. Pa evitar los desordes, el Congresu Constituyente confirió a Benavides el mandatu presidencial hasta concluyir el periodu del so predecesor, esto ye hasta 1936. Benavides suscribió la nueva Constitución del Perú que reemplazó a la de 1920, en vixencia dende l'alministración de [[Augusto B. Leguía]]. La [[Constitución Política del Perú (1933)|Constitución de 1933]] caltuvo vixencia hasta [[1979]], anque diversos puntos qu'axustaba nunca se cumplieron; por casu, lo referente a les xuntes departamentales.
 
Les prioridaes de Benavides al empezar el so gobiernu fueron buscar el fin del conflictu con [[Colombia]] (llegar a un alcuerdu de paz en mayu de 1934), aselar el baturiciu políticu interna y superar la crisis económica.<ref>Tauro 2001, tomu 3, p.348; Orrego, p.894.</ref> De primeres del so gobiernu dio la Llei d'Amnistía Xeneral, el [[9 d'agostu]] de 1933, pola cual amnistiábase a toes aquelles persones a les que se-yos siguía xuiciu políticu y dexábase la torna de los deportaos. Foi según [[Haya de la Torre]], el líder de l'Alianza Popular Revolucionaria Americana o [[APRA]], foi puestu en llibertá y dexóse la torna de los desterraos apristas. Pero tres un intentu revolucionariu aprista en Llima, conocíu como la combalechadura de [[distritu d'El Agustino|El Agustino]], reinicióse la persecución antiaprista. Los apristas respondieron con actos terroristes en tol país. El 15 de mayu de 1935 asocedió l'asesinatu del directordireutor del diariu ''[[El Comerciu (Perú)|El Comerciu]]'', [[Antonio Miró Quesada de la Guerra]], y el de la so esposa, a manos d'un militante aprista.<ref>Chirinos 1985, tomu II, p.123.</ref>
 
El gobiernu caltuvo la proscripción del APRA, aduciendo que yera un partíu internacional, lo que taba prohibíu d'actuar, según la Constitución de 1933. Por esa mesma causa reprimir al Partíu Comunista. Les cárceles enllenar de presos políticos, apristas y comunistes. Una novela del escritor indixenista [[José María Arguedas]], ''[[El Sestu]]'', ta ambientada en dicha dómina.