Diferencies ente revisiones de «José Luis Tamayo»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"director/a" +"direutor/a"
m Preferencies llingüistíques
Llinia 58:
Los bancos multiplicáronse: La Previsora, el Nacional de Creitu y el de Descuentu en Guayaquil, el del Tungurahua y la Sociedá Bancaria del Chimborazo, mientres la delda interna del Estáu principalmente colos bancos Comercial y Agrícola y del Ecuador, de Guayaquil y col Pichincha, de Quito, llegara yá en 1920 a los 15 millones y mediu de sucres. A otru día de la matanza del 15 de payares de 1922, el gobiernu de Tamayo decretó la prinda de xiros nun ilusoriu intentu por frenar la xubida del dólar. Los periódicos tamién se multiplicaron: L'Universu en 1921, El Mercuriu en 1922 y La Prensa en 1923. Luis Napoleón Dillon estableció en 1922, en Quito, la fábrica testil "La Internacional", y nesa mesma ciudá abrió les sos puertes el primer templu Evanxélicu del Ecuador. Tamayo entamó un ambiciosu plan d'obres públiques y caminos, bona parte del cual nun s'executó por falta de financiamiento, y empeñóse en volver a entamar los pagos de la delda esterna pa poder aportar al creitu estranxeru. Pero había fame y desempléu na masa popular. En 1921, los indios llevantar en Guanu, Cubijíes y Paquicahuán pa protestar contra les lleis d'impuestos territoriales y en 1923 los indios sublevar na facienda de Leito, T'ungurahua, onde la Fuerza Público reprimir con ferocidá. En 1922, apaeció'l llibru L'indiu ecuatorianu, de Pío Xaramiellu Alvarado, futuru ministru de Gobiernu del réxime de Córdova, ensayu capital na lliteratura indixenista llatinoamericana. Nel asuntu territorial con Perú, Ecuador poníase baxu tutelar de los Estaos Xuníos qu'empezaron a constituyise nel Gran Componedor. Pol protocolu Ponce-Castro Oyanguren del 21 de xunu de 1924, los gobiernos peruano y ecuatoriano unviaron delegaos a Washington pa tratar amistosamente el problema de les llendes.
 
Tou esto anunciaba'l fin d'una dómina. El Partíu Lliberal, solmenáu pola masacre del 15 de payares, celebró una asamblea pa remozarse, abrir a avanzaes tesis socialistes que nunca punxo en prácticapráutica, y anovó la so fe nel laicismu. Yera 1923. Dos años más tarde, tamién s'habría d'anovar el Partíu Conservador y en 1926 nacería'l Partíu Socialista. Nada estrañu entós que la Plutocracia escoyera pa la presidencia al lliberal Gonzalo Córdova, más allegáu cola nueva dirección del lliberalismu. Los sos contrincantes, el conservador Xacintu Jijón y Caamaño, ideólogu de la renovación del partíu, y el hacendado socializante coronel Juan Manuel Lasso, que gociaba de gran popularidá, terciaron na lid ensin probabilidá nenguna de trunfar, pos les elecciones fueron fraudulentas como lo fueren en tol períodu de los gobiernos lliberales.
 
Mientres la so presidencia impulsó la economía faciendo frente a la crisis del [[cacáu]], desenvolvió obres d'infraestructura y suministró enerxía eléctrica a les ciudaes, promovio la política "Nacional" pal acercamientu a les idees del partíu conservador, desenvolvió l'aviación nacional y fundó la [[Fuerza Aéreo Ecuatoriana]]. Poco primero de rematar el so gobiernu finó la so esposa.